رئیس دموکرات کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا برکناری بولتون را نشانه‌ای دال بر آشفتگی کامل سیاست خارجی دولت ترامپ برشمرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد الیوت انگل، رئیس دموکرات کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اخراج جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تازه‌ترین تذکر مبنی بر این است که سیاست خارجی دولت ترامپ در آشفتگی کامل قرار دارد.»

در ادامه این بیانیه ادعا شده: «در شرایطی که مذاکرات درباره افغانستان بلاتکلیف رها شده، مذاکرات مهم با چین به بن بست رسیده، کره شمالی آزمایش‌های خطرناک خود را افزایش داده، انگلیس در آستانه خروج سخت از اتحادیه اروپاست و ایران و روسیه نیز رفتار مناسبی ندارند؛ رهبری آمریکا در سراسر جهان به شدت موردنیاز است. در عوض روند تصمیم گیری امنیت ملی ما در آشفتگی است و آمریکا از امنیت کمتری برخوردار است. رئیس‌‌جمهور باید فورا جایگزین شایسته‌ای را معرفی کند که به حقوق بشر و دموکراسی احترام گذاشته، از دیپلماسی و توسعه حمایت کند و این مسئله را بفهمد که ائتلاف‌ها و تعاملات، ستون‌های سیاست خارجی آمریکا هستند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
ترامپ یه دیوانه ست
آخرین اخبار