مجری طرح توسعه زراعت چوب وزارت جهاد کشاورزی : در برنامه ششم توسعه کاشت چوب در ۷۵ هزار هکتار زمین در کشور پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نخستین نشست ستاد زراعت چوب گیلان در پی دستور رئیس جمهور مبنی بر توسعه زراعت چوب در کشور بر اساس برنامه ششم توسعه برگزار شد.

ارسلان زارع استاندار در این نشست با اشاره به اینکه توسعه زراعت چوب علاوه بر کمک به حفظ جنگل‌ها موجب بی نیازی از واردات هم می‌شود گفت: توسعه زراعت چوب به رفع بیکاری و افزایش اشتغال هم کمک می‌کند.

او افزود: فرمانداران و بخشداران در کنار دهیاران از ظرفیت‌های روستا‌ها و تجربیات روستاییان برای توسعه زراعت چوب بیشتر استفاده کنند.
زارع به پیشگام بودن گیلان به ویژه شهرستان‌های صومعه سرا و آستانه اشرفیه در زراعت صنوبر در ایران اشاره کرد و گفت: باید با پرداخت تسهیلات کم بهره، آموزش و بازاریابی از صنوبرکاران بیشتر حمایت شود.

مجری طرح توسعه زراعت چوب وزارت جهاد کشاورزی هم با بیان اینکه توسعه زراعت چوب در دستور کار دولت قرار دارد گفت: در برنامه ششم توسعه کاشت چوب در ۷۵ هزار هکتار زمین در کشور پیش بینی شده که ۷ هزار هکتار آن در گیلان است.

جواد میرعرب با بیان اینکه گیلان پتانسیل زیادی در زمینه زراعت چوب دارد افزود: باید در این زمینه بخش خصوصی را وارد میدان کرد و با اعطای تسهیلات بانکی با توسعه زراعت چوب، نیاز به واردات این محصول کاهش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان هم گفت: از سال ۹۶ تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی گیلان به زراعت چوب اختصاص یافته است.

محسن یوسف پورافزود: وجود معارضان، قوانین دست و پاگیر، وجود دلالان در فرآیند تولید و مصرف و حمایت نکردن بانک‌ها در اعطای تسهیلات را از جمله مهم‌ترین مشکلات بر سر راه توسعه زراعت چوب قرار دارد.

انتهای پیام/آ

بررسی چالش‌ها و فرصت‌های زراعت چوب در گیلان

برچسب ها: زراعت چوب ، چوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.