دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پس از مراسمی به مناسبت سالروز حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، ترکیه را متحدی مهم در مبارزه با تروریسم خواند.

دبیرکل ناتو: ترکیه متحدی مهم در مبارزه با تروریسم استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، ینس استولتنبرگ دیروز (چهارشنبه) پس از مراسمی که در مقر ناتو به مناسبت سالروز حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نقش ترکیه در مبارزه با تروریسم گفت: آنکارا اکنون در مبارزه با تروریسم همانند گذشته متحدی بسیار مهم است.

وی افزود ترکیه به ویژه در مبارزه با تروریسم در افغانستان در میان کشور‌هایی است که پیشگام این مبارزه به شمار می‌روند. دبیرکل ناتو با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، گفت: در این مکالمه تلفنی بر عزم مشترکی که درباره افغانستان داریم، تاکید کردیم.

استولتنبرگ در ادامه گفت: ترکیه همچنین نقش اساسی در مبارزه با گروه داعش در عراق و سوریه دارد. بدون کمک ترکیه و امکاناتی که این کشور فراهم کرد، موفقیت‌هایی که در مقابله با داعش به دست آمد، می‌توانست بسیار دشوار باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار