معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال ۳۱۹ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان اختصاص یافته است.

اختصاص بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای سازه‌های آبخیز داری در کردستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سردار مهرجو تاکیدکرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، عملیات مکانیکی آبخیزداری از محل طرح بوم سازگان در شهرستان‌های جنگلی غرب استان به اجرا در می‌آید.

او اضافه کرد: امسال، عملیات اجرای ۱۹ سازه آبخیزداری سنگی ملاتی نیزاز محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به پایان رسیده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: قرار است امسال در ۲۳ زیر حوزه آبخیز اقدامات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیک آبخیزداری، آموزش، ترویج و اطلاع‌رسانی، حفاظت و حمایت از منابع طبیعی و کاداستر اراضی منابع طبیعی انجام گیرد.

مهرجو عنوان کرد: پارسال با عنایت رهبر معظم انقلاب از محل صندوق توسعه ملی ۲۰۰ میلیون دلار برای اجرای آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور اختصاص یافت که سهم کردستان از آن ۱۷۵ میلیارد ریال بود.

او گفت: این اعتبار در حوزه‌های ننور و نمشیر بانه، آخکند دیواندره، آلمانه سروآباد، دول‌بندی سنندج، هزینه شد که تمامی این حوزه‌ها پایان یافته و در سایر حوزه‌ها با میانگین پیشرفت ۸۵ درصدی در حال انجام است.

این مقام مسئول هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری را تقویت سفره‌های زیرزمینی، کنترل فرسایش و رسوب و مدیریت سیل و در نهایت تقویت و توسعه پوشش گیاهی اعلام کرد.

انتهای پیام/ت

اجرای طرح های آبخیزداری در راستای تقویت سفره‌های زیرزمینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.