به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صدرالدین علیپور با اشاره به آماده باش ۳۰۰۰پاکبان به همراه ۵۰۰ دستگاه خودرو از ابتدای محرم اظهار کرد: این آماده باش به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شد و پاکبانان به رفت و روب، نظافت و جمع آوری پسماندهای جمع شده در خیابانها به خصوص اطراف تکیهها، مساجد، هیاتها و حسینهها پرداختند.
وی به اجرای کمپین «پس از این» اشاره کرد و گفت: امسال متعاقب شکل گیری این کمپین، پویشهای اجتماعی دیگری هم شکل گرفت که شهروندان را به استفاده نکردن از ظروف پلاستیکی و جمع آوری آنها دعوت میکرد، همچنین با حضور برخی از تشکلهای مردم نهاد شاهد جمع آوری زباله توسط اعضای تشکلها و البته افزایش ضریب مشارکت اجتماعی بودیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از کاهش چشمگیر ظروف یکبار مصرف جمع شده در معابر و خیابانها نسبت به سالهای گذشته خبر داد و عنوان کرد:خوشبختانه کمپین «#پس از این» و اقدامات فرهنگی که در این زمینه انجام شد نقطه عطفی در ارتقای سطح فرهنگی مردم به خصوص متولیان هیاتها و گروههای متولی به شمار میرود.
علیپور تاکید کرد: امسال به طور کلی وضعیت نسبت به سالهای قبل متفاوت بود؛ به این معنی که ناظران در سطح مناطق ۲۲گانه حضور داشتند و چهره شهر مثل سالهای گذشته نبود.
انتهای پیام/