استاندار خراسان رضوی گفت: بحث آب در کشور از بالغ بر ۷۰ سال پیش به عنوان یک چالش برشمرده می‌شود و بر اثر کمبود آن با مشکلات زیست‌محیطی روبه رو شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در نشست بررسی طرح انتقال آب از سواحل چابهار در تالار شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا (ع)، گفت: بحث آب در کشور از بالغ بر ۷۰ سال پیش به عنوان یک چالش بزرگ برشمرده می‌شود و با کمبود این منبع مهم دچار مشکلات زیست‌محیطی شده‌ایم.

او ادامه داد: همکاران در جهت حفظ این ارزش و منبع بزرگ تلاش بسیاری داشتند و مسئولان نیز به این حوزه متمرکز شدند، در خراسان رضوی از چند ماه قبل بحث یکپارچه‌سازی در زمینه آب مورد توجه واقع شده و در چارچوب سیاست‌های کم‌آبی با محیط زیست در حال بررسی هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: به دنبال بهره‌ وری آب و استفاده مطلوب از آن هستیم تا بتوانیم به سطح خوبی در ارتباط با دسترسی به آب برسیم، انتقال آب از فیروزه از اقدامات بسیار مطلوب اخیر بوده است.

رزم‌حسینی افزود: قرار بر اجرای برنامه‌های مربوط به آن شده است، این امر موفقیت‌های بسیاری در برداشته و آب برای استان‌های کرمان، گیلان و یزد تأمین شده است.

او تصریح کرد: قرار بر مدیریت مطلوب آب با کمک ارگان‌های مختلف شده است، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، در این زمینه فعالیت بسزایی داریم و شورای مرتبط نیز باید آماده به فعالیت شود.
 
انتهای پیام//ف.س

 

تاکید بر یکپارچه‌سازی در زمینه آب در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار