پورحاجت گفت: معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر ۲ بخشنامه‌ای که دیوان عدالت اداری دستور توقف آن‌ها را داده است را به مرحله اجرایی برساند.

 

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شیوه‌نامه تبصره ۲ ماده ۲۴ که در دوران  عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان تدوین شده بود، طی یک سال گذشته به مرحله اجرایی نرسید و همین موضوع باعث شد که کانون سراسری انبوه‌سازان به دیوان عدالت اداری نامه‌ای ارسال و در خواست رسیدگی کنند.

او تصریح کرد: این موضوع توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری بررسی و در همان دوره اعلام شد که بخشنامه وزیر سابق راه و شهرسازی کاملا قانونی است و تمامی دستگاه‌ها از جمله معاونت مسکن و ساختمان باید هرچه سریعتر آن را اجرایی کند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تصریح کرد: در دوران حسینی معاون سابق مسکن و ساختمان، دستور ارجاع کار و واریز ۵ درصد از حق‌الزحمه‌ای مهندسان به نظام مهندسی مجددا برگشت داده شد و همین موضوع باعث شد که کانون سراسری انبوه‌سازان دستور توقف این ۲ بخشنامه را از دیوان عدالت اداری درخواست کند.

پورحاجت اظهار کرد: در همان دوران دیوان عدالت اداری دستور توقف هر ۲ بخشنامه  و  میزان حق‌الزحمه مهندسان را صادر کرد.

او اظهار کرد: تا به امروز وزارت راه و شهرسازی هیچ جواب و مکاتبه‌ای مبنی‌بر اجرای رأی دیوان عدالت اداری را انجام نداده است و ما همچنان از معاونت مسکن ساختمان وزارت راه و شهرسازی درمورد تسریع در اجرای دادنامه دیوان عدالت اداری در خصوص توقف اجرای ۲ بخشنامه را داریم.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان اظهار کرد: اجرای این ۲ بخشنامه نقش موثری در خصوص شفافیت حوزه نظام مهندسی و برگشت قانون در حوزه مهندسان ساختمان را دارد که متأسفانه انجام آن‌ها از سوی معاونت مسکن و ساختمان تا به امروز به مرحله اجرایی نرسیده است.

پورحاجت بیان کرد: امیدواریم معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و معاون جدید وزیر راه و شهرسازی هرچه سریعتر اقدامات لازم را جهت این دو بخشنامه در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار