رئیس کمیته امداد بخش بهمن شهرستان ابرکوه گفت: با هماهنگی شورای اسلامی و شهرداری بخش بهمن دو خیابان در شهر مهرآباد و شهر اردی به نام خیابان زکات نام‌گذاری شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، کاظم چاکرالحسینی رئیس کمیته امداد بخش بهمن شهرستان ابرکوه بابیان اینکه یکی از رویکرد‌های اصلی کمیته امداد دریافت کمک‌های کشاورزان و خیران در قالب زکات مستحبی و واجب برای کمک به اقشار نیازمند و محروم جامعه است، افزود: با هماهنگی شورای اسلامی و شهرداری بخش بهمن دو خیابان در شهر مهرآباد و شهر اردی به نام خیابان زکات نام‌گذاری شد.

او با اشاره به اینکه این نام‌گذاری در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ زکات در سطح بخش بهمن صورت گرفته است، افزود: این خیابان‌ها جزو خیابان‌های اصلی منتهی به چاه‌های کشاورزی و مزارع شهر‌های مهرآباد و اردی است و می‌تواند نقش مؤثری در ترویج فرهنگ زکات بین کشاورزان و مردم نیکوکار بخش بهمن ایفا کند.

رئیس کمیته امداد بخش بهمن ابرکوه  تصریح کرد: مردم خداجوی شهرستان ابرکوه در پنج‌ماهه نخست سال جاری افزون بر ۱۷۸ میلیون تومان در طرح‌های مختلف مشارکتی ازجمله زکات به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان کمک کردند.

او گفت: طرح‌های صدقات، زکات، اکرام ایتام، محسنین حمایت از خانواده‌های نیازمند غیر یتیم، اطعام، کوثر ،تأمین جهیزیه، شفا ،کمک به درمان مددجویان، مفتاح الجنه ،بازدید مسئولان از منازل مددجویان، جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها، شوق زیارت مشارکت در اعزام مددجویان به سفر‌های زیارتی، رضوان (کمک به احداث منزل مددجویان)، فطریه و کفاره، نذر قربانی، عقیقه ازجمله طرح‌های مشارکتی این نهاد است.

چاکرالحسینی بابیان اینکه زکات پرداختی در همین منطقه و در روستای جمع‌آوری‌شده هزینه می‌شود، ادامه داد: هم‌اکنون ۶۶۵ خانوار تحت حمایت در قالب هزار و ۲۳۰ نفر از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

رئیس کمیته امداد بخش بهمن ابرکوه گفت: سه خیابان در شهرستان ابرکوه به‌ عنوان خیابان زکات نام‌گذاری شده است که دو خیابان آن در بخش بهمن است.

انتهای پیام/ی

دو خیابان بخش بهمن ابرکوه به نام زکات نام‌گذاری شد

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.