معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: فعالیت‌های فوق برنامه، بازدید‌های علمی، برپائی نمایشگاه توانمندی‌های دانش آموزی در روز‌های پنج شنبه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سعیده بهادرزاده معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: مدارس ابتدائی در روز‌های پنج شنبه فعالیت آموزشی ندارند و انجام فعالیت‌های فوق برنامه، بازدید‌های علمی، برپائی نمایشگاه از توانمندی‌های دانش آموزی و سایر برنامه‌های جانبی در این روز برگزار می‌شود و در مدارس غیردولتی نیز که کادر اداری و آموزشی قرارداد کاری با موسسین دارند در مدرسه حاضر هستند.

او از ممنوعیت کتاب‌های کمک آموزشی در دبستان‌ها خبرداد و افزود:  در ابتدایی استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی طبق بخشنامه‌های ارسالی ممنوع هست و با خاطیان به طور جدی برخورد می‌شود.

معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: تاکنون کارگاه‌های آموزشی برای آموزگاران مجری طرح تکالیف مهارت محور دردوره اول و طرح برنامه ویژه مدرسه در دوره دوم برگزار شده و دوره‌های آموزش ضمن خدمت نیز پیش بینی شده است.

بهادرزاده ارزشیابی توصیفی را از طرح‌های شورای عالی آموزش و پرورش برای مقطع ابتدائی برشمرد و افزود: این طرح به خوبی دراستان یزد اجرائی شده و نتایج موفقی داشته است، اما قرار نیست به دوره‌های دیگر نیز تعمیم داده شود چرا که طرح ارزشیابی توصیفی خاص دوره ابتدائی است.

او ادامه داد: کمیته ساماندهی و برنامه ریزی نواحی و مناطق استان با هدف بهره مندی بیشتر از کارآمدی مدیران مدارس طرح جابجائی آنان را در دستور کار خود قرارداده است تا با توجه به عملکرد گذشته مدیران، ازکار آمدی و تجارب ارزشمند آنان در مدارس دیگر نیزاستفاده شود.

بهادرزاده نقش مراکز پیش دبستانی در روند تحصیلی دانش آموزان را مهم خواند و افزود: شرکت نکردن نزدیک به ۶۸ درصد نوآموزان در دوره پیش دبستانی، مهاجر پذیر بودن یزد، دوزبانه بودن دانش آموزان مهاجر واتباع رامی توان از جمله عواملی دانست که می‌تواند روند تحصیلی دانش آموزان را با افت روبرو سازد.

انتهای پیام/ی

فعالیت‌های فوق برنامه برای دانش آموزان مدارس ابتدائی در روز‌های پنج شنبه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.