معاون آموزشی دانشگاه فنی وحرفه‌ای گفت: در حوزه آموزش‌های آزاد طی یک سال گذشته ۱/۵ میلیارد تومان درآمد داشتیم و باید این رویکرد را تداوم ببخشیم.

فنی و حرفه ایغلامرضا کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی وحرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تربیت تکنسین‌های این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاهی مهارتی هستیم که تمرکز اصلی بر تربیت تکنسین هاست که اکثریت از هنرستان‌ها هستند.

او ادامه داد: امسال در مجموع ۱۸۰ هزار نفر ظرفیت اعلام کردیم که از این رقم بالغ بر ۷۰ هزار نفر در دوره کارشناسی ناپیوسته و ۱۱۶ هزار نفر در دوره  کاردانی هستند.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به، به روز رسانی عملکرد

آموزشی دانشجویان و استادان  گفت: علی رغم کمبود نیروی انسانی دانشگاه  ۲۰ هزار مدرس برای آموزش به خدمت گرفته می‌شوند و بنای کار بر این است که همه مدرسان در این دانشگاه با سنجش صلاحیت به خدمت گرفته شوند که شاخص‌هایی در این زمینه به تصویب شورای آموزش دانشگاه و هیئت رئیسه رسیده است.

کیانی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کار‌ها در نظام آموزشی انتخاب استاد است، بیان کرد: بالغ بر هزار عضو هیئت علمی داریم که به طور میانگین برای هر استاد ۵۱ ساعت کلاس آموزشی برگزار شده است و از این رقم در طول تابستان به طور متوسط در هر استان هر استاد  ۲۴ ساعت در صنعت آموزش دیده است.


بیشتر بخوانید: تدوین رشته انرژی‌های تجدید پذیر در سطح کاردانی و کارشناسی


روند جذب استادان جدید در انشگاه فنی‌و حرفه‌ای

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از نهایی شدن فرآیند جذب استاد پرونده‌های فراخوان از سال ۹۲ تا سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۳۵ پرونده نهایی شده  است که ۲۶ نفر از آنها در مرحله صدور حکم هستند، ۲۷ نفر دیگر هم در سال قبل به صورت پیمانی قرار دادی یک ساله داشتند و امسال استخدام قطعی خواهند شد و سایر افراد هم تا پایان نیم سال جدید مشغول به کار خواهند شد.

او  ادامه داد: یکی دیگر از مولفه‌های اصلی دیگر علاوه بر استاد و دانشجو برنامه درسی است و  برنامه‌های درسی بر اساس مجوزی که از وزارت علوم گرفته‌ایم به روز رسانی شده‌اند و در همین هفته اخیر ابلاغ کردیم  که  این برنامه جدید مبنای آموزش در سال تحصیلی پیش‌رو است. 

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: خوشبختانه در حوزه آموزش‌های آزاد طی یک سال گذشته ۱/۵ میلیارد تومان درآمد داشتیم و به عنوان یک دانشگاهی که اقتصاد آموزشی در آن معنا داشته باشد، باید رشته‌هایی اشتغال‌زا را در برنامه‌درسی بگنجانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار