حسن اسلامی راد گفت : مرز مهران بعنوان محل ورود و خروج زائران استان سمنان به کشور عراق در اربعین حسینی تعیین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،حسن اسلامی راد دبیر ستاد اربعین استان سمنان در نشست اعضای این ستاد گفت: طبق مصوبات ملی ستاد اربعین هنگام رفت علاوه بر اعزام کاروانی، امکان مراجعه انفرادی هم به مرز مهران فراهم می‌شود، اما در مسیر برگشت یک مرحله زائران از مرز به کرمانشاه منتقل می‌شوند و از آنجا با اتوبوس‌ها به استان بر می‌گردند.

او با اشاره به تغییرات کلی در محل اسکان زائران در کربلا و نجف افزود: صحن حضرت زهرا (س) در نجف که سال‌های گذشته محل اسکان اکثر کاروان‌های استان سمنان بود در اربعین ۹۸ بعلت تکمیل شدن به محدوده تحت نظارت کشور عراق تحویل شده است و مکان‌های جدید در قالب جدول زمان بندی به زائران اعلام خواهد شد.


بیشتر بخوانید:امسال تردد خودرو از مرز مهران نداریم


اسلامی راد پیش بینی کرد، امسال بعلت حذف ویزا از مدارک خروج، میزان زائران هم استانی برای آئین اربعین تا ۲ برابر افزایش یابد و به همین دلیل موکب ستاد اجرایی فرمان امام خمینی از استان سمنان بعنوان معین استان ایلام، در مرز مهران آماده پذیرایی از ۶ هزار زائر در روز است.

به گفته دبیر ستاد اربعین استان سمنان، طبق برآورد‌های اولیه ستاد اربعین، استان سمنان متولی اسکان ۴۸ زائر و سهمیه تغذیه ۴۲ هزار زائر در شبانه روز است و تا کنون هزار و ۵۰۰ خادم در قالب ۳۴ موکب از این استان مهیای خدمات رسانی در راهپیمایی اربعین ۹۸ هستند.

   در نشست اعضای ستاد اربعین همچنین رابط اعزام و استقرار موکب‌های استان سمنان در مرز مهران، کربلا و نجف بررسی شد.

انتهای پیام / ر

نشست اعضای ستاد اربعین استان سمنان برگزار شد

برچسب ها: محرم 98 ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.