مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت:چهارباغ به عنوان یکی از زیباترین خیابان‌های کشور و میراث شهر اصفهان اخیراً به پیاده راه تبدیل شده و بهتر است در حفظ و حراست از آن بکوشیم.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فروغ مرتضایی‌نژاد مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهارکرد: چهارباغ به عنوان یکی از زیباترین خیابان‌های کشور و میراث شهر اصفهان اخیراً به پیاده راه تبدیل شده و بهتر است در حفظ و حراست از آن بکوشیم.

او با بیان اینکه یکی از هویت‌های معبرپیاده درختان چند ده ساله شهر است که باید پاسداری شود، افزود: کسبه باید از ریختن زباله و آب‌های حاصل از شستشو با مواد شوینده اغذیه‌فروشان از ریختن روغن در پای درختان بپرهیزند، زیرا به مرور زمان باعث خشکیدن درختان می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: گاهی مشاهد می‌شود که کسبه و حتی تعدادی از شهروندان در داخل رفیوژ‌های کناری و میانی چهارباغ عباسی، صندلی‌های خود را قرار داده‌اند که منظره زیبایی ندارد، در حالی که در رفیوژ‌های کناری چهارباغ به خصوص از سمت انقلاب پرچین‌هایی مانند پرچین‌های گل و همچنین شمشاد‌های ابلق کاشته شده و باید به خوبی از آن‌ها مراقبت شود تا سالیان سال باقی بماند.

او تاکید کرد: از شهروندان انتظار می‌رود از درختان کهنسال و درختان جوان تازه کاشته شده همچنین پرچین‌ها و گل‌های فصل کاشته شده برای زیبایی هر چه بیشتر چهارباغ بیشتر مراقبت کنند تا شهر زیبایی در منظر شهروندان و گردشگران داشته باشیم.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه پس از انتقال و کاشت ۴۴ اصله چنار ۲۰ ساله در چهارباغ آن هم روی بام مترو، برای حفظ و نگهداری آن‌ها رسیدگی‌های علمی و فنی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: چنار‌های ۲۰ ساله چهارباغ پاییز امسال هرس می‌شوند تا ظاهری آراسته پیدا کنند، البته انتظار می‌رود این درختان سال آینده پُربارتر شوند و برگ‌های بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/م

 

هوای درختان چهارباغ را داشته باشید

برچسب ها: فضای سبز ، مناظر زیبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار