رئیس حزب کارگر انگلیس در جلسه مجلس عوام این کشور درباره برکسیت بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور را به پیش بردن انگلیس به سوی پرتگاه متهم کرد.

کوربین: جانسون انگلیس را به لبه پرتگاه می‌کشاندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، مجلس عوام انگلیس در آخرین جلسه کاری خود پیش از تعلیق فعالیت هایش تا اواسط ماه اکتبر آینده، به بررسی پرونده برکسیت پرداخت. رئیس حزب کارگر در این جلسه بوریس جانسون را به پیش بردن انگلیس به سوی پرتگاه متهم کرد.

جرمی کوربین، رئیس حزب مخالف دولت در پارلمان انگلیس در این جلسه با انتقاد از سیاست‌های بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور درباره اصرار بر خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا گفت: هرگز به نفع اجرای انتخابات زودهنگام رأی نخواهیم داد و با خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا موافقت نخواهیم کرد. در دام انتخابات زودهنگام هم که جانسون پهن کرده است، گرفتار نخواهیم شد.

وی افزود: «نخست‌وزیر باید به قانون احترام بگذارد و نباید پارلمان را به بازی بگیرد. دولت برای متوقف کردن فعالیت پارلمان تلاش می‌کند تا بدین وسیله از بازخواست شدن خود فرار کند. جانسون با تلاش برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا انگلیس را به سوی پرتگاه پیش می‌برد.»

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس نیز که در این جلسه حضور داشت، گفت: «من خواهان اجرای انتخابات پارلمانی زود هنگام نیستم، ولی این تنها راه خروج از بحران کنونی است. دیگر هیچ گونه درخواست دیگری برای تعویق خروج از اتحادیه اروپا مطرح نخواهد کرد و مردم در این زمینه تصمیم گیرنده خواهند بود.»

پیش از این جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و مخالف دولت انگلیس اعلام کرد: «مادامی که برکسیت بدون توافق با اتحادیه اروپا از دستور کار خارج نشود، حزب کارگر از برگزاری انتخابات سراسری در انگلیس حمایت نخواهد کرد.»

رهبر حزب کارگر انگلیس گفت: «رهبران احزاب ملی اسکاتلند، ملی ولز، لیبرال دموکرات و سبز نیز اعلام کردند مادامی که بوریس جانسون بر موضع خود مبنی بر خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا پافشاری کند با لایحه او برای برگزاری انتخابات زود هنگام موافقت نخواهند کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار