عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: با آمدن آقای رئیسی تحولات مثبتی رخ داده است و مردم از این قاطعیت و صلابت خوشحالند.


خوشحالی مردم از قاطعیت و صلابت قوه قضائیه در مبارزه با فساد/ از مهم‌ترین وظایف قوه قضائیه پیشگیری استآیت‌اللّه محسن مجتهد شبستری، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران، گفت: همانطور که رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه گفتند، گام سوم کاهش تعهدات برجامی به این دلیل صورت گرفت که غربی‌ها به تعهداتشان در این معاهده بین‌المللی عمل نکردند.

بیشتر بخوانید: قوه قضائیه باید در رسیدگی به پرونده‌های فساد، سرعت بیشتری داشته باشد

او افزود: ایران می‌تواند در این زمینه گام‌های مثبتی بردارد؛ با توجه به سخنان رئیس جمهور در صحن علنی مجلس مبنی بر مهلت دوماهه اروپا برای اجرایی نشدن گام برجامی بعدی ایران، ممکن است اروپایی ها به تعهدات برجامی خود در این گام عمل کنند، البته رهبر انقلاب پیش‌بینی کرده بودند که همان طور که به آمریکایی‌ها اعتمادی نیست به اروپایی‌ها هم نباید اعتماد کرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قاطعیت قوه قضائیه در برابر مفسدان، گفت: در مبارزه با مفسدان اقتصادی ، تخلفاتی که در قسمت‌های مختلف صورت می‌گیرد و شکایاتی که مردم دارند، با آمدن آقای رئیسی تحولات مثبتی رخ داده که باعث ایجاد امید در مردم شده است و آنها از این قاطعیت و صلابت ابراز خوشحالی می‌کنند.

آیت‌اللّه مجتهد شبستری افزود: قوه قضائیه متحول شده است و امیدواریم انشاءاللّه این روند ادامه پیدا کند، این صلابت در کشور استمرار داشته باشد و پرونده‌های قضایی به حداقل برسد. باید از وقوع برخی مسائل پیشگیری انجام گیرد و از مهم‌ترین وظایف قوه قضائیه پیشگیری است؛ انشاءاللّه آقای رئیسی مسائلی را که بر عهده قوه قضائیه است ادامه دهند، مسئولان دیگر نیز این قضیه را پیگیری کنند و در مسائلی که بر عهده دارند، پیشگیری را نیز انجام دهند.

او تصریح کرد: در مورد مبارزه با مفسدان اقتصادی هم باید از مسئولان این قوه تقدیر و تشکر صورت گیرد و ضرورت دارد این تحولی که به وجود آمده است تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
درود بر رییسی
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۵:۲۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
قوه قضاییه دوسال پیش آزمون برگزار کرده و هنوز پذیرفته شدگان در بلاتکلیفی محض به سر میبرند.
آیا زندگی 7000جوان ارزشی برای شما مسئولین محترم دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۵۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
درود بر قوه قضاییه
آخرین اخبار