رئیس اداره دامپزشکی منوجان گفت: اکیپ‌های نظارتی و بازرسی بهداشتی درسطح شهرستان بااستقرار در مناطق تعیین شده، آماده ارائه خدمات رایگان معاینه، تایید سلامت دام هستند.

نظارت بهداشتی دامپزشکی منوجان بر دام‌های قربانیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمد رهبان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گفت: به منظور حفظ سلامت همشهریان و تأمین بهداشت عمومی جامعه، شبکه دامپزشکی در سطح شهرستان آماده بازرسی بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی مردم است.

اوافزود: اکیپ‌های نظارتی و بازرسی بهداشتی درسطح شهرستان با استقرار در مناطق تعیین شده، آماده ارائه خدمات رایگان معاینه، تایید سلامت دام و بازرسی قبل از کشتار از ساعت هفت صبح تا شب در روزهای  تاسوعا وعاشورا هستند.

رهبان گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته و با هماهنگی صورت گرفته ، اکیپ‌های دامپزشکی در مراکز تعیین شده مستقر خواهند بود و دام‌های نذری را معاینه و دام سالم  را مورد تایید قرار می دهند.

او با اشاره به اینکه ذبح حیوانات حالال گوشت باید با رعایت نکات و اصول ذبح بهداشتی و شرعی همراه باشد ادامه داد: برای جلوگیری از انتقال برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، شهروندان ترجیحا دام‌های قربانی را با نظارت دامپزشکی دام ذبح کرده و از قربانی کردن دام‌ها در معابر خودداری کنند.

رهبان افزود: شهروندان در روز‌های تاسوعا وعاشورای حسینی پس از انجام ذبح در صورت مشاهده هرگونه بیماری و علائم غیر طبیعی میتوانند با دامپزشکی تماس گرفته و از راهنمایی‌های همکاران دامپزشکی بهره مند شوند.

انتهای پیام/ح

نظارت بردام های قربانی در منوجان

برچسب ها: دامپزشکی ، قربانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار