همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر اتاق اصناف فارس با حضور روسای اتحادیه‌ های صنفی در شیراز برگزار شد.

برگزاری همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر اتاق اصناف فارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در همایش طلایه داران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه های صنفی فارس، گفت: امام حسین (ع) هدف از حرکت خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد که در این راستا هفته نخست ماه محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

او با اشاره به این موضوع که تمامی اقشار جامعه با اصناف و بازار در ارتباط هستند، گفت: نقش اصناف در تبیین دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و بین اعضای هرصنف بی بدیل است.

 مهدوی با این عنوان که شورای امر به معروف اصناف وظیفه دارند که معروفات و منکرات را بین مجموعه خود ترویج کنند، تاکید کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود جامعه‌ ای سالم خواهیم داشت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در ادامه شعار هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر را نهضت حسینی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی اعلام کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید مختص دهه اول محرم باشد و باید در تمامی دوره‌ های سال به بحث امر به معروف و نهی از منکر توجه شود.

سید محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف فارس هم با بیان اینکه همه باید در ترویج این فرهنگ دینی پیش قدم باشیم، گفت: کسبه و اصناف همیشه در امور خیر و خداپسندانه همواره پیش قدم هستند.

در این همایش سخنرانان موضوعاتی را در خصوص حمایت از کالای ایرانی، افزایش معروفات در خصوص بازار مطرح کردند.

اول تا هفتم محرم الحرام با توجه به هدف والای قیام حضرت امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان هفته احیای این فرایض نامگذاری شده است.
انتهای پیام/م

همایش امر به معروف و نهی از منکر در اتاق اصناف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار