مدیر کل دامپزشکی استان همدان از خانواده ها خواست گوشت قربانی را حد اقل یک شبانه روز بعد از نگهداری در دمای یخچال مصرف کنند.

گوشت قربانی را بعد از یک روز نگهداری در یخچال مصرف کنیدمحمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت:با نگهداری گوشت قربانی دریخچال از انتقالبیماری تب کنگو از طریق گوشت دام به انسال جلوگیری می شود.

او افزود: یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است که برای پیشگیری از انتقال احتمالی این بیماری به افراد که به شدت هم خطرناک است، توصیه می‌شود خانواده‌ها گوشت قربانی را حداقل ۲۴ ساعت پس از نگهداری در یخچال مصرف کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان با اشاره به احتمال انتقال بیماری از طریق منافذ پوستی حین خرد کردن گوشت، از قصابان و زنان خانه دار که اقدام به خرد کردن گوشت دام قربانی می‌کند، خواست هنگام کار کردن حتماً از دستکش استفاده کرده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رسولی اظهار داشت: ۱۹ اکیپ ثابت و ۳۵ اکیپ سیار دامپزشکی استان با ۸۶ نفر دکتر دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در سطح استان بر کشتار دام در روزهای تاسوعا و عاشورا نذارت می کنند.

مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه دام و سایر موارد در خصوص عرضه و ذبح غیرمجاز دام، با شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی تماس بگیرند .

انتهای پیام/ا

نگهداری گوشت قربانی در یخچال مانع بروز بیماری تب کنگو می شود

برچسب ها: مجرم98 ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.