حق پرست گفت: هم اکنون حدود ۶۰ درصد اجناس ورزشی تقلبی در بازار، قاچاق است.

حدود ۶۰ درصد اجناس ورزشی تقلبی در بازار، قاچاق استمرتضی حق پرست رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط حاکم بر کیفیت اقلام مورد نیاز ورزش در بازارها، اظهار کرد: هم اکنون حدود ۶۰ درصد اجناس ورزشی که به صورت تقلبی در بازارهستند، قاچاق است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی با اشاره به اینکه اجناس با کیفیت و  سرشناس در بازار قاچاق نمی‌شود، تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از اجناس  برند تقلبی در بازار در حال جمع آوری هستند، با همکاری سازمان تعزیرات در پی آن هستیم تا با متقلبان نیز برخورد جدی داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: فعالیت ۱۶۰۰ واحد صنفی لوازم ورزشی/ ممنوعیت واردات تجهیزات ورزشی، قاچاق را رونق می‌دهد 


حق پرست از حمایت دولت برای ترویج  تولید و توزیع پوشاک ورزشی ایرانی خبر داد و تصریح کرد: در جلسه‌ای که با وزارت ورزش و جوانان برگزار شد؛  این سازمان  متولی حمایت بیشتر برای رونق در  صنعت پوشاک ورزشی شد تا بتواند با تخصص لازم این مشکل را مرتفع کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی گفت: بسیاری از سازمان ها و باشگاه ها همچون باشگاه پرسپولیس و استقلال لباس بازیکنان خود را از  تولیدکنندگان ایرانی خریداری نمی‌کنند و خود را ملزم به واردات البسه مورد نیاز می داند که این خود نادیده گرفتن تولید ملی و همچنین ترویج خرید کالای خارجی بین طرفداران انبوهش به شما می رود.

حق پرست بیان کرد: هم اکنون بسیاری از مشکلات همچون بیمه کارگری، مالیات و مهم تر از آن تهیه مواد اولیه در این صنف حل نشده است که امیدواریم با همکاری مسئولان این مشکلات حل شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی در پاسخ به این پرسش که تولید سالیانه در این صنف چه میزان گزارش شده است؟ گفت: متاسفانه آمار دقیقی از میزان تولید در دست نیست.

حق پرست با اشاره به اینکه تولیدات این صنف نسبت به سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: با توجه به شعار حمایت از تولید داخل و همچنین رونق تولید، وضعیت این صنف چندان مناسب نیست.

انتهای پیام/

تولیدات صنف لوازم ورزشی ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار