آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص سفر اخیر مدیرکل موقت این سازمان به ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس بین المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود از سفر «کرنل فروتا» مدیرکل موقت این سازمان، به ایران و دیدار وی با مقامات بلندپایه ایرانی از جمله علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان خبر داد.

در بیانیه آژانس آمده است: فرنل کروتا، مدیرکل موقت (آژانس بین المللی انرژی اتمی) در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۹ به ایران سفر کرد و با «علی اکبر صالحی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه و دیگر مقامات ارشد ایرانی دیدار کرد.

این بیانیه افزود: گفتگو‌ها حول محور فعالیت‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران به انجام رسید و بر تعامل جاری میان آژانس و ایران در خصوص اجرای توافقنامه پادمان و پروتکل الحاقی تأکید شد. فروتا، مدیر کل موقت آژانس تأکید کرد این تعامل نیازمند همکاری کامل و به موقع ایران است. وی گفت فعالیت‌های پادمان آژانس بین المللی انرژی اتمی بصورت بی طرفانه، مستقل، و مطابق با استاندارد‌های پادمانی به انجام رسیده است.

در ادامه این  بیانیه آمده است: گفتگو‌ها همچنین شامل تأیید‌ها و نظارت‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی بر تعهدات هسته‌ای ایران تحت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بود. در این خصوص کرنل فروتا در جریان فعالیت‌های اعلام شده ایران درباره تحقیق و توسعه سانتریفیوژی قرار گرفت. او (کرنل فروتا) همچنین اعلام کرد این فعالیت‌ها را به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار