وزیر خارجه فرانسه به اظهارات توهین‌آمیز مقامات برزیل علیه همسر رئیس‌جمهور فرانسه واکنش نشان داد و درباره آن ابراز تاسف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، روز یکشنبه درباره اقدام مقامات برزیلی برای شرکت در «کنکور توهین‌ها» علیه فرانسه و همسر امانوئل مکرون ریاست جمهوری فرانسه ابراز تأسف کرد.

او در برنامه تلویزیونی سیاسی «لوگران رانده-وو» که شبکه‌های تلویزیونی (اروپا یک‏، سی نیوز و لزکو) پخش کردند گفت: «واکنش شخصی من این است که در روابط بین‌الملل کنکور توهین برگزار نمی‌کنند.»

وزیر امور خارجه فرانسه افزود: «ما شاهد سخنان تهاجمی و طعنه‌آمیز هستیم که قابل قبول نیستند.»


بیشتر بخوانید:

پای خودکار بیک هم به دعوای مکرون و بولسونارو کشیده شد!

مقام برزیلی همسر مکرون را به اژد‌ها تشبیه کرد


پائولو گودیس، وزیر اقتصاد برزیل، روز پنجشنبه گفت بریژیت مکرون «واقعا زشت است.» او پس از ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، ظاهر بانوی اول فرانسه را هدف قرار داد.

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه اظهاراتش گفت: «شیوه برخورد مقامات بلندپایه برزیل با همسر رئیس جمهور فرانسه ناشایست است و نه تنها برای بریژیت مکرون و بلکه برای فرانسه و همه زنان و از جمله زنان برزیلی که خود به چنین اظهاراتی اعتراض کرده اند، ناشایست است.»

لو دریان گفت: «خوشبختانه برزیل تنها این نیست. برزیل کشوری بزرگ و زیباست که فرانسه در آن حضوری چشمگیر به ویژه در زمینه اقتصادی دارد. من مقامات کنونی برزیل را با آنچه حقیقت برزیل است یکی نمی‌دانم.»

او در حالی این سخنان را بیان کرد که خود شاهد آن بود در سفرش به برزیل در ماه ژوئیه دیدارش با رئیس جمهور برزیل در لحظه آخر لغو شد.

بولسونارو که از تصمیم وزیر امور خارجه فرانسه برای دیدار با سازمان‌های غیردولتی برزیل ناراحت شده بود در لحظه آخر دیدار با لو دریان را لغو کرد و سپس در فیس‌بوک نشان داده بود در زمانی که قرار بود با وزیر امور خارجه فرانسه دیدار کند در حال کوتاه کردن موی سرش بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار