معاون میراث فرهنگی استان قزوین گفت: هیچگونه آسیبی به بنای اصلی بقعه تاریخی امامزاده ولی ضیاآباد وارد نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  ارجمند معاون میراث فرهنگی استان قزوین  گفت : به منظور ساماندهی و گسترش شبستان جدیدالاحداث بقعه تاریخی امامزاده ولی ضیا آباد، ساختمان الحاقی مجاور آن تخریب و هیچگونه آسیبی به بنای اصلی امامزاده وارد نشده است.

او اضافه کرد: امامزاده ولی ضیاء آباد تاکستان یکی از مهمترین آثار تاریخی، مذهبی مربوط به دوره ایلخانی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

به گفته معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، در پی درخواست اداره کل اوقاف و هیات امنای امامزاده، ولی برای ساماندهی و نوسازی شبستان کوچک الحاقی در مجاورت بنای اصلی امامزاده باتوجه به وضعیت سازه‌ای و ناپایدار آن، موضوع توسط تیم کارشناسی این اداره کل بررسی شد و مجوز ساماندهی وتوسعه بنای خشت و گلی جدیدالاحداث الحاقی به بقعه اصلی که در دهه ۷۰ به عنوان شبستان احداث شده بود تحت نظارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان صادر شد.

هیچ آسیبی به بنای اصلی بقعه امامزاده، ولی ضیاآباد وارد نشده است

او افزود: ساماندهی شبستان بنای مذکور تا زمان ارائه گزارش واحد باستان شناسی اداره کل متوقف گردید و کتیبه تاریخی که در این بنا وجود داشت بعد از بازسازی در آن محل نصب و برای نگهداری به موزه مردم شناسی تاکستان منتقل خواهد شد.

هیچ آسیبی به بنای اصلی بقعه امامزاده، ولی ضیاآباد وارد نشده است

در چند روز گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی درباره تخریب بخشی از بنای امامزاده، ولی ضیاآباد و پیدا شدن کتبیه‌ای تاریخی مربوط به دوره ایلخانی منتشر شد.

بنای تاریخی امامزاده ولی در بهمن ۷۸ با شماره ۲۶۲۱ در فهرست اثار ملی به ثبت رسیده است.

امامزاده ولی از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است.

انتهای پیام/ک

هیچگونه آسیبی به بنای اصلی بقعه تاریخی امامزاده ولی ضیاآباد وارد نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار