مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از ساماندهی مرقد پدر شیخ صفی الدین اردبیلی در محله کلخوران خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در بازدید استاندار اردبیل ازعملیات اجرایی مرمت این بنای تاریخی گفت: در راستای رونق گردشگری مذهبی با محور صفویه به عنوان بنیانگذار حکومت شیعی در ایران، دو بنای تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و بقعه شیخ کلخوران در سال جاری به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت.

او افزود: عملیات مرمت، ساماندهی و بهسازی بخش های مختلف مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به شکل مطلوب عملیاتی شد که افزایش ماندگاری گردشگران را به دنبال داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در بقعه شیخ کلخوران نیز به منظور پاسخ به مطالبه چندین ساله مردم منطقه، پروژه ساماندهی جامع از سال گذشته آغاز شد و هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فلاحی با بیان اینکه این پروژه فاخر در سفر رئیس جمهور به بهره برداری می رسد، افزود: در این پروژه رواق سازی، مرمت بنا، کف سازی، نورپردازی، محوطه سازی و راه اندازی موزه در دستور کار است.

او تصریح کرد: بقعه شیخ کلخوران به همراه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی دو مقصد اصلی گردشگران مذهبی است که در سال های اخیر محور رویدادهای مذهبی قرار گرفته است و رونق آن موجب افزایش ماندگاری گردشگران خواهد شد.

انتهای پیام/ع

رونق گردشگری مذهبی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.