بهادری جهرمی از حذف شرط داشتن گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم برای اخذ پروانه وکالت خبر داد.

خبر خوش مرکز وکلا برای متقاضیان شرکت در آزمون وکالت/ شرط داشتن گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم برای اخذ پروانه وکالت حذف شدبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در نشست خبری امروز اظهار کرد: امسال براساس قانون آزمون اخذ پروانه وکالت در مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته برای شرکت داوطلبان پسر در آزمون وکالت، داشتن گواهی پایان خدمت شرط بود، افزود: در صورتی که شرط اخذ پروانه وکالت داشتن مدرک پایان خدمت است، ما این هدیه را به داوطلبان پسر می‌دهیم که داشتن گواهی پایان خدمت یا معافیت دائمی از شروط ثبت نام در آزمون وکالت حذف شد.

بهادری جهرمی بیان کرد: داوطبان پسر باید در نظر داشته باشند که برای شرکت در آزمون نباید غیبت داشته باشند.


بیشتر بخوانید: اعلام جزئیات برگزاری آزمون اخذ پروانه وکالت، کارشناسان و مشاوران خانواده


رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در حال مذاکره با ستاد کل نیروی مسلح هستیم و برنامه ویژه‌ای برای داوطبان پسر در نظر گرفتیم که بعد از نهایی شدن اعلام می‌کنیم.

او افزود: در سال‌های قبل ارائه مدرک لیسانس حقوق در زمان ثبت نام در آزمون ضروری بود که امسال این گزینه را هم حذف کردیم و مدرک لیسانس را در زمان شروع کارآموزی دریافت می‌کنیم، به همین دلیل دانشجویان سال آخر کارشناسی هم می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

بهادری جهرمی بابیان اینکه امسال آزمون کتبی در دو مرحله برگزار می‌شود، گفت: نصاب علمی مبنای پذیرش کارآموزان به جای ظرفیت، مبنای قبولی کارآموزان وکالت خواهد بود و افرادی که حدود پنجاه درصد نمره از را ۱۰۰ احراز کنند در مرحله کتبی پذیرفته می‌شوند.

وی افزود: هر فردی می‌تواند تا ده حوزه قضایی را برای وکالت انتخاب کند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: نصاب علمی سهمیه ایثارگران ۷۰ درصد نمره فرد آخر قبول شده سهمیه آزاد است و ۳۰ درصد از افراد قبول شده اختصاص به سهمیه ایثارگران خواهد بود.

بهادری جهرمی بیان کرد: آزمون شفافی شامل چهار مرحله شخصیت، فن، سطح علمی و مشاوره حضوری یا دادگاه مجازی خواهد بود.

وی بابیان اینکه آزمون به صورت ملی در سطح کشور برگزار خواهد شد، گفت: در گذشته جذب وکیل بصورت تخصصی انجام نگرفته و ما در بیشتر حوزه‌های قضایی با کمبود وکیل مواجه هستیم.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آزمون وکالت به چه دلایل سهل شده است، بیان کرد: آزمون به هیچ عنوان آسان نشده و فقط شرایط آزمون طبق قانون تسهیل شده است. اگر مرکز به دنبال افزایش تعداد وکلا بود سال گذشته آزمون وکلا را برگزار می‌کردیم همچنین در سال ۹۶ در حالی که سقف پذیرش ۳۵۰۰ نفر بود به کمتر از ۲۰۰۰ نفر پروانه وکالت داده شد. باید به این نکته توجه شود که تعداد وکلا باید به نسبت نیاز جامعه افزایش پیدا کند و این امر به آن معنا نیست که پروانه وکالتی با سطح علمی پایین به اشخاص داده شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا آزمون‌ها هر ساله به صورت منظم برگزار می‌شوند یا خیر تصریح کرد: به طور قطع تلاش می‌کنیم هر ساله آزمون‌های وکالت و کارشناسان رسمی برگزار شود.

بهادری جهرمی در خصوص آرای دیوان عدالت اداری علیه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: مرکز وکلا تمام آرا و قرار‌های دیوان عدالت اداری را اجرا می‌کند و تاکنون بیش از ۱۵۰ پرونده اجرا شده است و این مرکز تابع قانون است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه گفته شده است که رئیس این مرکز وکیل یا کارآموز کانون وکلا است، اظهار کرد: این مورد که کانون وکلا علاقه دارد که بنده به عنوان وکیل یا کارآموز خود معرفی کند مایه افتخار است، اما بنده علی‌رغم قبولی در آزمون کانون وکلا پروانه این کانون را نپذیرفتم و اگر روزی بخواهم برای پروانه وکالت اقدام کنم قطعا از مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در پاسخ خود در رابطه با دیدگاهش نسبت به کانون وکلا تاکید کرد: کانون وکلا یک نهاد مدنی با ریشه است و برای این کانون احترام بسیاری قائلم و باید استقلال کانون وکلا حفظ شود، در کنار این کانون مرکز وکلای قوه قضاییه نیز جایگاه خودش را دارد و تلاش می‌کنیم تا با رقابتی سازنده برای پیشرفت مرکز گام برداریم.

بهادری جهرمی در رابطه با الحاق مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده با کانون وکلای دادگستری گفت: مرکز وکلا به هیچ عنوان متقاضی ادغام و الحاق با کانون وکلای دادگستری نیست، زیرا ما اعتقاد داریم که بازار برای وکالت در کشور باز است و این دو مرکز باید در کنار هم کار کنند و خدمات خود را افزایش دهند و نهاد وکالت را تقویت کنند.

انتهای پیام/

حذف ارائه گواهی پایان خدمت و مدرک لیسانس حقوق در آزمون وکالت

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علی
۱۶:۱۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
عدالت اینکه که داوطلب خدمت رفته دو سال به سقف سن مجاز شرکت در ازمونش اضافه بشه
United States of America
Yazdan
۱۲:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام توروخدا ب این سوال بنده پاسخ بدین ؛ک ایا در سال 99کسی ک کارت خدمت نداره ودر ازمون وکالت مرکز قوه ق شرکت کنه ایا در برج شش 1400باید کارت خدمت رو تحویل بده ؟؟چنین بحثی درسته ایا ؟؟؟ممنون میشم پاسخ بدین
Iran (Islamic Republic of)
امامیان
۲۲:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
دوستان در نظر داشته باشید که برای آزمون مشاوران کارت پایان خدمت احتیاج نیست نه کانون وکلا
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۸:۱۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
ضمن تشکر وخسته نباشید خدمت آقای جهرمی عزیز میخواستم خواهش کنم که معدل کارشناسی را در پزیرش وکالت تاثیر بدید اینجوری باعث میشه دانشجویان طول دوره تحصیلی بیشتر درس بخونن وباسواد تر باشن ممنون
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۱۸:۴۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
ایا سال 99کارت نیاز نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
سلام
یعنی سال 1399 دیگه موقع ثبت نام در آزمون وکالت اسکن مدارک احتیاج نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۰:۵۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
ببخشید من الان ۱۷ ماه خدمت دارم آزمون مشاوران هم نزدیکه امتحانش ایا میتونم درحین خدمت ثبت نام کنم واس ازمون مشاوران
Iran (Islamic Republic of)
سیاحی
۲۲:۱۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
سلام..بنده نظامی هستم ودر آزمون وکالت ۹۸ شرکت کردم ...نظر شما چیه ...آیا بعد از قبولی به بنده گیر نمیدن...
Iran (Islamic Republic of)
Hojjat
۲۳:۵۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
سلام
من در روز یک آبان اعزام به خدمت هستم، منم میتونم در آزمون شرکت کنم؟ اگر قبول شدم چطور میتونم در دوره کارآموزیش شرکت کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل خدایی
۲۱:۴۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
باسلام ضمن تاکید بر امتیازات ثبت نامی آزمون درمورد حذف وضعیت نظام وظیفه تاکنون از 3 آیتم موجود پایان خدمت و معافیت و استخدام راه دیگری پیش بینی نشده؟ سربازان حین خدمت با گواهی اشتغال به خدمت حق شرکت را هم ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۱:۰۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
سلام اینجا گفته قراره حذف بشه اما الان اطلاعیه ثبت نام همچین چیزی ننوشته
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۲۰:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
با سلام چرا سهمیه برادر و خواهر شهید را لحاظ نمی کنید انصاف نیست ما که داغ عزیزمان را لمس کردیم و با خاطرات آنها زندگی میکنیم از مزایای قانونی برخوردار نباشیم نا امیدمان نکنید خواهشن
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۳:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
دست شون درد نکنه
آخرین اخبار