کوهنوردان ایتالیایی از وضعیت نامناسب کمپ دماوند ابراز تاسف کرده و خواستار حفظ این کوه شدند.

تاسف دو کوه‌نورد ایتالیایی از وضعیت دماوند + عکسبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  دو مسافر و توریست ایتالیایی که صعود خود را از مسیر جنوبی دماوند آغاز کرده بودند از وضعیت نابسامان کمپ دماوند گلگی کردند و خواستار حفظ محیط زیست دماوند شدند.

حمید مساعدیان رئیس انجمن پزشکی کوهستان با تائید این موضوع، در این باره به ایسنا گفت: مشکلات باقی گذاشتن زباله در کوهستان و رعایت نکردن مسائل محیط زیستی را علاوه بر دماوند، در علم کوه و سبلان هم داریم که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. با فرهنگ مورد نظر فاصله زیادی داریم و توصیه می‌کنم که با اصلاح خود و فرهنگ کوهنوردی‌مان، حداقل آبروی خود را در سطح بین‌المللی حفظ کنیم. این قبیل مشکلات در کشور‌های دیگر بسیار کم است.


بیشتر بخوانید: آبروی کوه دماوند در خطر است + تصاویر 


دو کوهنورد ایتالیایی با ارسال عکس زیر به انجمن پزشکی کوهستان نوشتند:

" این آن چیزی است که در کمپ بارگاه سوم دماوند پیدا کردیم. دماوند یک میراث جهانی است، آن را تمیز نگه دارید و از آن محافظت کنید. "

الساندرو و پاتریتزیا، ایتالیا

تاسف دو کوه‌نورد ایتالیایی از وضعیت دماوند + عکس

این عکس متعلق به دومین کمپ مسیر جنوبی دماوند است. انتظار می‌رود که فدراسیون کوه نوردی و کوه نوردان در باره این معضل فکری کنند تا توریست‌هایی که برای اولین بار به ایران می‌آیند سفر آخر خود را تجربه نکنند. البته متاسفانه کسی پاسخگوی وضعیت کمپ‌ها و مسیر‌های دماوند نیست!

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: دماوند ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.