عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت:غیرت دینی ضرورت امروز جامعه اسلامی است و این غیرت، نظام اسلامی را در برابر خطرات بیمه می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در شب هفتم ماه محرم در هیأت رزمندگان اسلام اصفهان عنوان کرد: معنویت از ضروریات یک جامعه است، با داشتن معنویت کمبود‌ها قابل تحمل است و در غیر این صورت با برخوداری از مواهب مادی باز هم دردی درمان نمی‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: بودن معنویت و اخلاق محیط زندگی را حتی در صورت کمبود‌های مادی بهتر می‌سازد و نبودن آن‌ها حتی با برخورداری مادی، زندگی را جهنم می‌کند.

او با اشاره به رابطه معنویت و غیرت اظهار داشت: معنویت یعنی غیرت دینی و ارزشی که جامعه معنوی برای دینش قائل است؛ غیرت دینی ضرورت امروز جامعه اسلامی است و این غیرت، نظام اسلامی را در برابر خطرات بیمه می‌کند.

خاتمی با تاکید بر این که دین بدون غیرت دین نیست، تصریح کرد: اگر یاسر، سمیه، بلال، عمار و ... فداکاری نمی‌کردند الان چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند، پیامبر به مدت ۱۰ سال در مدینه سکونت داشت و با ۸۰ جنگ مواجه شد که با غیرت دینی و داشتن فداکاری به پیروزی رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی غیرت دینی، کسی که مسلمان است نباید زیر بار منکر برود.

خاتمی در خصوص ابعاد غیرتی دین گفت: غیرت فردی، خانوادگی، سیاسی، اجتماعی فرهنگی و اقتصاد از ابعاد غیرت هستند.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان به تشریح عوامل دیگر غیرت فردی مثل بندگی خدا در کام روایی جنسی و شهوت بطن در مقابل عفت بطن پرداخت.

انتهای پیام/م

 
 

اگر غیرت نبود چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.