نوه دختری وینستون چرچیل، نخست‌وزیر پیشین انگلیس به رویکرد بوریس جانسون در خروج از اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سِر نیکلاس سومز، نوه دختری وینستون چرچیل، نخست وزیر اسبق انگلیس، در مصاحبه با روزنامه تایمز به شکست بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور در برابر تلاش مخالفان برکسیتِ بدون توافق در مجلس عوام واکنش نشان داد و اظهار داشت او شباهتی به «پدربزرگ افسانه‌ای‌اش ندارد».

او گفت: وینستون چرچیل به دلیل تجربیاتش در زندگی وینستون چرچیل شد. تجربه بوریس جانسون در زندگی، گفتنِ مشتی اظهارات گستاخانه درباره اتحادیه اروپا در بروکسل و سپس کسب سمت نخست وزیری بوده است.

سومز که به مدت ۳۷ سال نماینده حوزه میدساسکس انگلیس در پارلمان بوده است افزود: من فکر نمی‌کنم کسی بوریس را یک دیپلمات یا دولتمرد معرفی کند. او مجلس عوام را دوست ندارد. او با وسواس بزرگ برکسیت درگیر است. این شیوه وینستون چرچیل نیست.

این سیاستمدار کهنه کار اظهار داشت از اینکه برکسیت برای کشورش بد به پایان برسد، می‌ترسد. زیرا جانسون، حزب محافظه کار را به «فرقه برکسیت» که ترکیبی از سیاست «شوک و ترس» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست، تبدیل کرده است.

گفته می‌شود جانسون پیشتر خود را با نخست وزیر دوران جنگ انگلیس [چرچیل] مقایسه کرده بود. او حتی کتابی درباره زندگی چرچیل تحت عنوان «عامل چرچیل: چگونه یک مرد تاریخ را ساخت» نوشته است.

مجلس اعیان یا مجلس لرد‌ها در انگلیس اعلام کرد مصوبه مجلس عوام در سد کردن راه دولت برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را تایید و تصویب کرده است و اکنون این مصوبه با تایید ملکه تبدیل به قانون می‌شود. این مصوبه مجلس اعیان شکستی دیگر برای بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس توصیف شد که بار‌ها بر رویکردش در خروج از اتحادیه اروپا تا نهم آبان (۳۱ اکتبر) حتی بدون توافق تاکید کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار