آیین افتتاحیه ۴ مرکزمدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان دانشگاه پیام نور مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیدحسین درویشی مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان در این مراسم با بیان اینکه این مراکز در دانشگاه‌های پیام نور ساری، بابل، نکا و بهشهر راه اندازی شد، گفت: استان مازندران با ۲۰ مرکز دولتی و ۹۰۰ آموزشگاه آزاد در حال اجرای آموزش‌های مهارتی به شهروندان است.

او با بیان اینکه تعامل مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای با دانشگاه‌ها در تشخیص نیاز‌های شغلی و آموزشی و بسیار موثر است، افزود: هفتمین مرکزمدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در ۴ دانشگاه‌های پیام نور استان افتتاح می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای مازندران گفت: دامنه ارتباطات و سطح تعاملات معطوف به تفاهم‌نامه‌ها نیست و از اساتید دانشگاه‌ها و نخبگان درخواست می‌شود که در راستای مهارت‌آموزی با این اداره کل همکاری کنند.

محمود شیخ‌الاسلامی رییس دانشگاه پیام نور مازندران نیز با بیان اینکه جوانان نخبه کشور در برخی از رشته‌ها و مهارت‌ها سرآمد جهان هستند، افزود: جوانان به ویژه دانشجویان نیازمند تخصص و مهارت شغلی هستند و دانشگاه باید با علاقه‌مندی و آمادگی در راستای آموزش مهارتی و نیازسنجی آموزشی همکاری کند.

حسین نازک تبار رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ساری نیز گفت: با توجه به اینکه سالانه حدود ۷۰۰ دانشجو از این دانشگاه، دانش آموخته می‌شوند که راه اندازی و تدوام این همکاری با آموزش فنی و حرفه‌ای و ایجاد این گونه مراکز ضروری است.

او ادامه داد: این مرکز برای کسب و کار‌های نوپا می‌تواند با مشارکت آموزش فنی‌وحرفه‌ای اقدامات مؤثری را انجام دهد.

انتهای پیام/ک



افزایش مهارت آموزی دانشجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.