تلاش هند برای فرود آوردن فضاپیما بر روی سطح ماه، به ‌دلیل قطع شدن ارتباط آن با زمین، شکست خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کرد فرود فضاپیمای جدید این کشور روی کره ماه به دلیل قطع تماس آن با زمین با شکست مواجه شد.

ناکامی هند برای فرود آوردن نخستین فضاپیمایش روی سطح ماه

کارشناسان این سازمان ارتباط خود را با فضاپیمای «چاندریان ۲» از دست دادند و به این ترتیب برنامه‌های بلندپروازانه هند برای تبدیل شدن به اولین کشوری که سعی داشت قطب جنوب ماه را کشف کند، با شکست مواجه شد.

«کی سیوان» رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کرد این فضاپیما زمانی که در حال فرود روی بخش نرم و کنترل شده‌ای در نزدیکی قطب جنوب کره ماه بود ناگهان ارتباط خود را با زمین از دست داد. برخی کارشناسان از احتمال وجود یخ روی کره ماه و سقوط فضاپیما به داخل آن خبر داده اند.

این فضاپیما در سال ۲۰۰۷ در مدار ماه قرار گرفت و در حال چرخش به دور آن بود که به تدریج شروع به نزول روی سطح ماه کرد. هرچند در مرحله پیش فرض تماس با این فضاپیما ممکن شده بود، ولی دانشمندان هندی از برقراری تماس پیش از قرار گرفتن آن روی بخش جنوبی ماه ناکام ماندند.

نارندا مودی، نخست وزیر هند که برای مشاهده لحظه فرود فضاپیما روی ماه در سازمان تحقیقات فضایی هند حاضر شده بود در واکنش به این شکست گفت: «در زندگی بالا و پایین وجود دارد... آنچه بدان رسیدید دستاورد کوچکی نبود.»

تاکنون کشور‌های روسیه، چین و آمریکا موفق شده‌اند فضاپیما‌های خود را روی ماه فرود بیاورند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار