دست متصرفان از مراتع "اشکفت سیاه" شهرستان داراب کوتاه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا قاسمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان داراب گفت: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان و حمایت دستگاه قضایی و انتظامی حدود دو هزار متر مربع از اراضی ملی منطقه "اشکفت سیاه" از چنگال متصرفان و زمین خواران خارج و به بیت المال بازگشت.

او افزود: نیرو‌های گشت و حفاظت منابع طبیعی در بازدید از عرصه‌های مرتعی حوزه استحفاظی شهرستان در منطقه اشکفت سیاه متوجه شدند فردی با سواستفاده از این موقعیت وبه دور از چشم مسئولان با تخلیه شن و سنگ در این محدوده به قصد ساختن بنا در این اراضی اقدام به تصرف عُدوانی این اراضی کرده است.

قاسمی اظهار داشت: همزمان با رفع تصرف این اراضی تمامی عملیات غیر قانونی متصرف متوقف و ابزار آلات جرم معدوم و اراضی تصرف شده به وضعیت سابق بازگردانده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان داراب افزود: دراین راستا پس از تشکیل پرونده قضایی فرد متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد. وی با اشاره به گشت زنی مستمر نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان در جهت جلوگیری از هرگونه تخلف و تصرف اراضی ملی اظهار داشت: کار این یگان در حفاظت از اراضی ملی تعطیل‌پذیر نیست و نیرو‌های این مجموعه حتی در ایام تعطیل نیز در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

او ضمن تأکید بر مشارکت‌های مردمی و همیاران طبیعت برای حفاظت از منابع طبیعی شهرستان از مردم و تمامی طبیعت دوستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در عرصه واعیان منابع طبیعی مراتب را به سامانه ارتباطی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

شهرستان داراب دارای ۵۷۱ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی است.
انتهای پیام/م

بازپس گیری اراضی ملی از دست سودجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.