همایش «احلی من العسل» با حضور نوجوانان دارالارشاد اردبیل در حسینه ثارالله سپاه حضرت عباس (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام احمد علی‌نسب، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل پیش از ظهر امروز در همایش «هلی من العسل» در اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور همایش «احلی من العسل» در حسینیه ثارالله اردبیل با حضور بیش از دو هزار نفر از دانش‌آموزان برگزار شد.

او اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور همایش «احلی من العسل» با حضور بیش از دو هزار نفر از دانش‌آموزان اردبیلی در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه ان همایش ملی به یاد نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا حضرت قاسم (ع) برگزار شد، تصریح کرد: ترویج ولایت‌پذیری در بین نوجوانان با تاسی از این نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا و نیز ترویج فرهنگ عاشورایی و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) در بین شرکت‌کنندگان از مهمترین اهداف برگزاری این همایش بوده که تلاش کردیم تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

علی‌نسب بیان کرد: عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا به حضرت سیدالشهدا (ع) بود که وقتی امام حسین (ع) پرسیدند که مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب گفت مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل است و این همایش در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی برگزار می‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه دوره نوجوانی از اهمیت به‌سزایی برخوردار بوده باید تلاش کنیم تا در این دوراه نسبت به ترویج آموزه‌های دینی در بین این قشر اقدامات گسترده‌ای انجام دعهیم که برگزری این همایش در بین دانش‌آموزان می‌تواند نقش به‌سزایی در این زمینه داشته باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و ماه‌های محرم و صفر برنامه‌های مختلفی در سطح استان توسط اداره کل اوقاف برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان است.

همایش «احلی من العسل» در اردبیل برگزار شد + تصاویر

همایش «احلی من العسل» در اردبیل برگزار شد + تصاویر

همایش «احلی من العسل» در اردبیل برگزار شد + تصاویر

همایش «احلی من العسل» در اردبیل برگزار شد + تصاویر

همایش «احلی من العسل» در اردبیل برگزار شد + تصاویر

انتهای پیام/ح

حضور ۲ هزار دانش آموز اردبیلی در مراسم احلی من العسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار