سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری سوگواره "احلی من العسل" با حضور ۳ هزار دانش آموز خوزستانی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی رفیعی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در هفتمین آیین سوگواره "احلی من العسل" در محل حسینیه ثارا... اهواز با حضور ۳ هزار دانش‌‎آموز خوزستانی، امروز شنبه ۱۶ شهریورماه همزمان با سراسر کشور در هفتمین روز از ماه محرم برگزار شد.

او در جمع دانش آموزان عزادار حسینی اظهار داشت: آموزه‌های عاشورایی باید به نسل‌های جدید انتقال پیدا کند و یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این آموزه‌ها آموزش و پرورش است.

رفیعی با اشاره به اینکه این آیین در ۳۹ منطقه آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد تصریح کرد: ترویج فرهنگ عاشورایی، تربیت دانش آموزان با آموزه‌ها و فرهنگ عاشورایی و ترویج فرهنگ ولایت پذیری در بین دانش آموزان از اهداف برگزاری این سوگواره دانش آموزی است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه بخشی از تربیت انتقال ارزش‌های دینی و ولایی اذعان داشت: پایه و اساس تربیت کودکان و نوجوانان تربیت عبادی و اخلاقی است و برای کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید دانش آموزان را در زیر سایه ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی و ائمه اطهار (ع) تربیت کرد.

سوگواره دانش آموزی "احلی من العسل" هر سال در روز هفتم ماه محرم که به حضرت قاسم الحسن منسوب است توسط آموزش و پرورش در مساجد و حسینه‌ها و بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

در این سوگواره دانش آموزان با فرهنگ عاشورایی آشنا، و به یاد شهیدان کربلا عزاداری می‌کنند.

انتهای پیام/گ

برگزاری سوگواره احلی من العسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.