سفیر سابق فرانسه در آمریکا گام برداشتن ایران در مسیر کاهش عمل به تعهدات برجامی خود را واکنشی به اقدامات خصمانه آمریکا توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژرار آرو، سفیر سابق فرانسه در آمریکا، اقدامات ایران در کاهش عمل به تعهدات برجامی خود را واکنشی به اقدام آمریکا در تحت فشار قرار دادن تهران و تحریم کشورمان دانست.

او در پیامی در صفحه توییتر خود در واکنش به پیام پمپئو آورده است: اگر ایران به تدریج در حال خروج از برجام است دلیل آن این است که آمریکا توافقی را که درباره‌اش مذاکره کردند، محکوم کرد و با نقض این توافق، تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد.

پیشتر وزیر امور خارجه آمریکا در پیام توییتری خود نوشته بود: ایران اعلام کرده است همه محدودیت‌ها در زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای را نقض می‌کند. این حقیقت که ایران ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم گسترده را حفظ می‌کند، ضعف اصلی توافق ایران (برجام) را نشان می‌دهد.

 ایران اردیبهشت ماه امسال در نخستین سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای اعلام کرد در واکنش به بدعهدی‌های طرف‌های غربی این توافق، تعهد خود را به برجام کاهش می‌دهد. در گام نخست، ایران محدودیت مربوط به سقف ذخایر اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین را تعلیق کرد و ۶۰ روز بعد در گام دوم سقف مربوط به میزان غنی‌سازی را کنار گذاشت. 

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، شامگاه چهارشنبه ۱۳ شهریور در پایان نشست سران سه قوه، در نشست یک خبری به صورت رسمی از آغاز گام سوم کاهش تعهدات کشورمان در چارچوب برجام در روز جمعه خبر داد و تصریح کرد ایران تمام محدودیت‌های موجود در برجام در بخش تحقیق و توسعه را کنار خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
به هیچ وجه تیم مذاکره کننده ایرانی نباید از اصول و مفاد قرارداد برجام که علیه مواضع کشور ما انجام شده و 18ماه است که توسط آمریکا و اروپا مرحله به مرحله علیه ما در حال اجراست کوتاه بیایند قاطعانه بایستید چون 80میلیون ایرانی و رهبرمعظم انقلاب پشتیبان شماست به شرطی که هیچ امتیاز دیگری ندهید و تمام فعالیتها و مواردی که داوطلبانه پذیرفته بودید از ذمه ملت و انرژی هسته ای بردارید....
آخرین اخبار