آتش‌سوزی بخش‌هایی از مراتع منطقه حفاظت شده مرزی گلیل‌وسرانی شیروان در شمال شرقی استان خراسان شمالی، جمعه‌شب مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  موسی الرضا حیاتی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: حادثه آتشسوزی از ظهر دیروز بخشی از گستره این منطقه مرزی را دربرگرفته بود که با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و با کمک مردم محلی مهار و از گسترش آن به عرصه‌های پیرامونی جلوگیری شد.

موسی الرضا حیاتی افزود: آتش‌سوزی‌ها به یکباره اتفاق نیفتاده و در چند نقطه از این منطقه رخ داده بود که هنوز علت بروز حادثه، پهنه خسارت دیده و میزان خسارات مشخص نشده است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در ۹۰ کیلومتری شمال شیروان در استان خراسان شمالی و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

منطقه «گلیل و سرانی» موسوم به «کپه داغ»، مردادماه پارسال به عنوان سیزدهمین «زیست کره» کشور تأیید شده و به نام جمهوری اسلامی ایران در اندونزی ثبت شد.

استان خراسان شمالی ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۵۲۹ هکتار وسعت دارد که حدود ۷۲ درصد آن، به مساحت ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۳۶ هکتار را منابع طبیعی تجدید شونده تشکیل می‌دهد.

از مجموع عرصه‌های منابع طبیعی تجدید شونده این استان ۴۳ هزار و ۴۵۵ هکتار آن شامل ۲۱ درصد عرصه جنگلی و بیشه زارها، یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۸۵۰ هکتار حدود ۷۰ درصد آن جزو اراضی مرتعی و سطحی معادل ۱۸۳ هزار و ۶۳۶ هکتار با ۹ درصد فاقد پوشش گیاهی یا اراضی کویری است.

انتهای پیام/ه

آتش‌سوزی مراتع مرزی گلیل‌وسرانی شیروان مهار شد

برچسب ها: حوادث ، اتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.