رئیس سازمان آتش نشانی یزد از آمادگی آتش نشانی برای ایام محرم و بویژه روز‌های تاسوعا و عاشورا خبر داد.

سید عباس میرشمسی رئیس سازمان آتش نشانی یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: نیرو‌های سازمان آتش نشانی برای مقابله با حوادث احتمالی در روز‌های تاسوعا و عاشورا در آماده باش کامل هستند.

میرشمسی افزود: همزمان با فرارسیدن ماه محرم ۱۱ ایستگاه فعال و ۱۲ ایستگاه سیار در سطح شهر مستقر شدند همچنین در روز‌های تاسوعا و عاشورا جهت دسترسی سریع‌تر به محل حادثه‌های احتمالی ۱۴ خودرو آتش نشانی در میادین پر تردد و محل‌هایی که تجمع عزاداران زیاد است مستقر می‌شوند.

او گفت: شهروندان از برگزاری مراسم خیمه سوزان در کوچه‌های باریک، مکان‌های مسقف و در مجاورت خودرو‌ها و درختان خودداری کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی یزد ادامه داد: همشهریان و بویژه بانوان از نزدیک شدن به کانون شعله‌های آتش خودداری کنند چراکه در صورت عدم رعایت فاصله‌ی مناسب، امکان حریق و درگیری آتش در پوشش بانوان وجود دارد.

میرشمسی با بیان اینکه مسئولان محل‌های برگزاری عزاداری حتما نسبت به نصب خاموش کننده‌های آتش مناسب و کافی اقدام کنند گفت: شهروندان از روشن کردن شمع در مکان‌های مسقف مانند مساجد، تکایا و حسینیه‌ها خودداری کنند و توجه داشته باشند که شمع‌های روشن شده را در مجاورت پرده، پشتی و... قرار ندهند.

رئیس سازمان آتش نشانی یزد تصریح کرد: از روشن کردن شمع در مجاورت درختان، خودرو‌ها و روی نخل‌ها خودداری کنند.

میرشمسی تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی، اولویت خروج از محل‌های عزاداری را به کودکان، بانوان و سالخوردگان بدهندو ضمن حفظ خونسردی با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و آدرس محل حریق را به طور کامل بیان کنند و اگر محل حادثه در کوچه پس کوچه‌ها قرار دارد یک راهنما برای هدایت نیروی‌های سازمان آتش نشانی به خیابان اصلی بیاید.

انتهای پیام/ غ

توصیه های ایمنی آتش نشانی در روزهای تاسوعا و عاشورا

برچسب ها: آتش نشانی ، محرم98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار