مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: امسال بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ تن گندم در شهرستان سربیشه تولید شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،جوادی بایگی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت:  از این مقدارسطح تولید ، ۱۳۲ میلیارد ریال درآمد نصیب کشاورزان شد.

او در خصوص سطح زیر کشت گندم در سال زراعی ۹۸-۹۷،  افزود: در این سال زراعی دو هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع شهرستان سربیشه زیر کشت محصول استراتژیک گندم قرار گرفت که باتوجه به خسارت سرمازدگی، سیل و تگرگ، ۱۵۰ هکتار از مزارع دچار خسارت ۱۰۰ درصدی شد.

جوادی بایگی ادامه داد: کار برداشت گندم از سطح  دو هزار و ۲۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان در نیمه مرداد ماه به پایان رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه بیان کرد:  ارقام ارگ، آنفارم ۴، الوند، پیشگام، بک کراس، سیروان، روشن و محلی از مهم‌ترین ارقام گندم مورد کشت بودند.

او در خصوص نقاط قوت کشت گندم در این شهرستان اظهار کرد:مکانیزه بودن بیش از ۸۰ درصد عملیات کاشت، داشت و برداشت، استفاده از ارقام سازگار و پرمحصول با توجه به شرایط شوری آب و خاک، توجه ویژه کشاورزان به تغذیه گیاه و مبارزه به موقع با آفات و علف‌های هرز مزارع از جمله این موارد است.

جوادی بایگی با تاکید بر عدم سمپاشی و کودپاشی درختان میوه در فصل برداشت،گفت: کشاورزان با رعایت دوره کارنس سموم، ۱۵ تا ۲۰ روز قبل از برداشت میوه از سمپاشی و کودپاشی درختان میوه خودداری و از مصرف قارچکش‌ها از زمان تشکیل میوه تا برداشت پرهیز کنند.

انتهای پیام/ ی

مکانیزه بودن بیش از ۸۰ درصد عملیات برداشت گندم در سربیشه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.