مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: دانش آموز آبادانی موفق به کسب رتبه اول فراخوان داستان کوتاه دانش آموزی دفاع مقدس خوزستان شد.

حبیب اله رمضانی مدیر آموزش و پرورش آبادان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: یاسمن داوودی دانش آموز پایه هشتم دبیرستان دخترانه فرهنگیان آبادان با داستان کوتاه سربند خونین موفق شد رتبه اول فراخوان داستان کوتاه دانش آموزی دفاع مقدس  خوزستان را بدست آورد.

او در ادامه به اهمیت داستان نویسی در حوزه دفاع مقدس ادامه داد: با شروع جنگ تحمیلی در پایان تابستان ۱۳۵۹، ادبیات جنگ هم پدید آمد، دگرگون شدن زندگی بر اثر جنگ، مسایل تازه‌ای را در دستور کار ادبیات قرار داد و برخی در ستایش از حماسه‌آفرینی رزمندگان نوشتند و گروهی مصائب جنگ و تأثیر آن بر زندگی مردم عادی را بازتاب دادند.

مدیر آموزش و پرورش آبادان با اشاره به تاثیر داستان نویسی بر دانش آموزان افزود: داستان‌نویسی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و مؤثرترین موضوعات آموزشی باشد؛ تأثیر و نتایج آن در آینده دانش‌آموزان انکارناپذیر است. اصول آموزش داستان نویسی می تواند در برنامه‌های آموزشی گنجانده شود و آن‌قدر ساده شود که دانش‌آموزان، با هر سطح از توانایی، بتوانند آن‌ها را یاد بگیرند.

رمضانی این دستاورد ارزشمند معنوی را به دانش آموز و اولیای او ، جامعه بزرگ فرهنگیان تبریک و از تلاش و حمایت های مدیر آموزشگاه و سایر دست اندرکاران قدردانی کرد.

گفتنی است داستان کوتاه دانش آموز یاسمن داوودی در خصوص  عکاسی است که پای در میدان جنگ می گذارد تا از وقایع جنگ عکسبرداری کند. در جبهه با بسیجی به اسم محمد آشنا می شود و رفته رفته با حقیقت جنگ، رشادت، ایثارگری ها، جانفنشانی رزمندگان ایران اسلامی روبرو می شود.  با  شهادت محمد در جنگ، برادر شهید سربند خونین محمد را به عکاس می دهد و با این اتفاق عکاس خود را عضوی از رزمندگان می بیند و با دوربین خود روایتگر جبهه و جنگ می شود.

انتهای پیام/ د

فراخوان داستان کوتاه دانش آموزی دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.