مهم‌ترین حوادث امروز ۱۶ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۶ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کامیون و کشف ۴۷۵ کیلو تریاک در نی ریز

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک کامیون و کشف ۱۷۵ کیلو تریاک در شهرستان نی ریز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی "قطرویه" شهرستان نی ریز با اقدامات فنی و پلیسی، از تردد یک کامیون حامل مواد مخدر مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: مأموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از ایست‌وبازرسی و کنترل خودرو‌های عبوری به صورت محسوس و نامحسوس، در نهایت خودرو مورد نظر را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از آن کامیون، میزان ۴۷۵ کیلو تریاک کشف کنند، عنوان داشت: در این خصوص راننده دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سردار حبیبی هشدار داد: استان فارس هیچگاه جولانگاه قاچاقچیان مواد مخدر نخواهد بود و در صورت فعالیت منتظر برخورد قاطع پلیس باشند.

کشف شکر احتکار شده در فيروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو شکر احتکار شده به ارزش ۱۷۵ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با پدیده شوم احتکار و به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر دپوی شکر در یک انباری در یکی از محله‌های این شهر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه ماموران با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی از صحت گزارش دریافتی اطمینان حاصل کردند، افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، ماموران موفق شدند در بازرسی به عمل آمده از آن انبار، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو شکر که با هدف توزیع خارج از شبکه دپو شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد ارزش این محموله احتکار شده را برابر نظر کارشناسان، ۱۷۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و واحد صنفی مذکور پلمپ شد.

کشف دام قاچاق میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف ۲ دستگاه نیسان و کشف ۷۲ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در یک عملیات ضربتی خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه وانت نیسان حامل گوسفند مشکوک و آن‌ها را توقیف کردند.

او اظهار کرد: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این دو خودرو حامل ۷۲ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.

سرهنگ قسام با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر متهم دستگیر شدند، افزود: ارزش ریالی احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۸ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از توقیف یک سواری پراید و کشف ۸ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فسا در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، مقدار ۸ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط کنند.

سرهنگ رستمی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۸ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، بیان کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

مرگ بر اثر سقوط از درخت گردو

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: روز گذشته یک نفر در یکی از محله‌های شیراز بر اثر سقوط از درخت گردو جان خود را از دست داد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه سقوط از بالای درخت، بلافاصله ماموران انتظامی کلانتری "۲۳ گلدشت" شهرستان شیراز برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او با بیان اینکه ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند یک نفر حین برداشت محصول گردو از بالای درخت سقوط کرده است، عنوان داشت: فرد حادثه دیده پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس عنوان داشت: شهروندان حتی الامکان برای برداشت محصولات باغی و کشاورزی ضمن داشتن تجهیزات استاندارد، نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

۱۰ هکتار از مراتع طبیعی روستای زنگه درآتش سوخت

فرمانده انتظامی شیراز از آتش سوزی ۱۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های واقع در اطراف روستای "زنگنه" آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: مأموران انتظامی پاسکاه "دشت ارژن" شهرستان شیراز از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع طبیعی اطراف روستای "زنگنه" مطلع شدند.

او ادامه داد: بلافاصله ماموران در محل حاضر و مشاهده کردند این مراتع بنا به عللی نامعلوم طعمه حریق شده و در حال سوختن است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اظهار کرد: با تلاش عوامل انتظامی، اداره منابع طبیعی، آتش نشانی، بسیج و اهالی محل پس از ساعت‌ها تلاش حریق مهار شد.

سرهنگ شجاعی تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه در این آتش سوزی، ۱۰ هکتار از منابع و مراتع طبیعی از بین رفته و سوخته است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار