افزایش احساس امنیت در جامعه از مهمترین اهداف نیروی انتظامی در تشکیل موسسات خدمات انتظامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم رئیس پلیس پیشگیری مازندران، گفت: مردم محوری و جلب مشارکت‌های مردمی در برقراری امنیت عمومی از مهمترین رویکرد‌های نیروی انتظامی است و در این راستا پلیس با بهره گیری از متخصصان و صاحب نظران برای افزایش احساس امنیت در جامعه گام برداشته است.

او گسترش حضور عوامل حفاظتی و انتظامی و بهره گیری از توانمندی‌های مردم در ارتقاء امنیت اجتماعی با واگذاری برخی از مسئولت‌ها به بخش‌های خصوصی را از جمله این رویکرد‌ها برشمرد و افزود: این رویکرد منجربه دسترسی سهل و آسان مردم به خدمات انتظامی در بستر جامعه خواهد شد.

گنجیان مقدم با اشاره به نقش موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی در پیشگیری از وقوع جرایم، گفت: از دیگر اهداف نیروی انتظامی در تشکیل این موسسات ارتقاء ظرفیت و توان ناجا در پیشگیری از وقوع جرایم و ارائه خدمات انتظامی، حفاظتی و مراقبتی به مردم است.

او افزود: به استناد ماده ۱۲۲ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی، واگذاری بخشی از خدمات انتظامی و حفاظتی به موسسات غیر دولتی برای حفظ و کنترل زمینه‌های تخلف با حضور شبگردان و نگهبانان در محلات و مجتمع‌های مسکونی، تجاری و صنعتی تا طراحی، نصب و پشتیبانی سیستم‌های حفاظتی و الکترونیکی و هشدار دهنده از موارد پیشگیری از وقوع جرم است که در این راستا مورد توجه قرار گرفت.

سرهنگ گنجیان گفت: تقویت امنیت عمومی و پیشگیری از وقوع جرایم با بهره گیری از تجهیزات و فناوری نوین و نیرو ها‌ی مردمی، بهره گیری از ظرفیت‌های بخش غیر دولتی در بخشی از امور اجرایی و خدمات انتظامی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات اداری، انتظامی، حفاظتی و مراقبتی از کارکرد‌های مهم این موسسات است.

او حفاظت از اماکن و تاسیسات خصوصی و دولتی از قبیل محلات، مجتمع‌های مسکونی، تجاری، صنعتی، شعب غیر مادر بانک‌ها و موسسات مالی، اماکن تفریحی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، درمانی، زمین‌ها و تاسیسات کشاورزی، سیلوها، انبار‌های کالا و پروژه‌های عمرانی را از وظایف این موسسه برشمرد.

گنجیان با اشاره به این که مراقبت از گردشگران، طراحی و مشاوره در زمینه طرح‌های حفاظتی، تولید، واردات و صادرات اقلام، تجهیزات و سامانه‌های حفاظتی و مراقبتی الکترونیکی از دیگر وظایف این موسسات است، افزود: توزیع و نصب سامانه‌های حفاظتی و مراقبتی الکترونیکی از دیگر فعالیت‌هایی است که مسئولیت آن بر عهده موسسات خدماتی انتظام گذاشته شده است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران ارتقای ضریب حفاظتی و مراقبتی محلات و اماکن عمومی، کاهش وقوع سرقت، قانونمندی و مشارکت مردمی در تامین امنیت جامعه، ارتقاء احساس امنیت هرچه بیشتر برای مردم و ایجاد اشتغال و بکارگیری نیرو‌های مجرب و آموزش دیده را از مهمترین دستاورد‌های این طرح برشمرد.

انتهای پیام/آ


افزایش امنیت در جامعه با تشکیل موسسات خدمات انتظامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.