یک مقام ارشد دفاعی آمریکا مدعی شد اگرچه فرانسه می‌تواند امنیت دریایی خلیج فارس را تامین کند؛ اما این مسئله باید با هماهنگی نیروی دریایی آمریکا صورت گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا در اظهاراتی گزافه‌گویانه گفت اگرچه فرانسه قادر به تامین امنیت دریایی خلیج فارس است، اما باید در این مسیر با نیروهای دریایی آمریکا هماهنگ باشد.

این اظهارات پیش از سفر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا به فرانسه مطرح شد.
وی در ادامه اظهارات خود مدعی شد: برای اینکه این امر از نظر تکنولوژیک موفقیت آمیز باشد، باید میان نیروهای دریایی در این منطقه هماهنگی باشد. ما به دنبال راههایی برای هماهنگی و نزدیکی نیروهای نظامی خود هستیم تا توانمندی خود در منطقه را چند برابر کنیم.

این مقام آمریکایی در جمع خبرنگاران مدعی شد: ما می‌دانیم توانایی فرانسه در این زمینه چشمگیر است و می‌تواند نقش را ایفا کند، اما به نظر من نیاز به هماهنگی با نیروهای آمریکایی نیز وجود دارد.

وی در ادامه گزافه‌گویی های خود ادامه داد: این رویکرد ما واقعا با هدف تضمین امنیت دریایی و آزادی دریانوردی صورت می‌گیرد که تمام اقتصاد ما بر آن متکی است.

در ماه ژوئیه، آمریکا در اقدامی جنگ طلبانه خواستار تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی دریایی شد و مدعی شد این امر برای تضمین امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس صورت می‌گیرد. این در حالی است که تنها انگلیس و استرالیا در این ائتلاف شرکت کرده اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، فرانسه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار