امام جمعه سنندج گفت:همه مسلمانان باید تبعیت از امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود بدانند و در حد توان در این راستا تلاش کنند.

فلسفه قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امام جمعه سنندج ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه ماه محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر است، این فریضه الهی را از واجبات دین اسلام دانست وتصریح کرد: همه مسلمانان باید تبعیت از امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود بدانند و در حد توان در این راستا تلاش کنند.

او افزود:کتب و اشعار زیادی از علما و بزرگان اهل سنت در وصف امام حسین (ع) وجود دارد که مصداق بارز ارادت مسلمانان سنی به پیامبر و اهل بیت آن حضرت است.

اواظهار کرد: برای انجام اوامر الهی مطیع و آماده باشید و از ظلم و ستم به دیگران و آزار همسایگان و انجام کار‌های حرام دوری کنید

خطیب جمعه سنندج با بیان اینکه حضرت امام حسین علیه‌السلام در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجری در مدینه به دنیا آمد و پیامبر مکرم اسلام در روز هفتم میلادش نامش را حسین نهاد، اظهار کرد: امام شافعی و سایر علما و بزرگان اهل سنت در مورد شهادت امام حسین (ع) کتب و اشعار زیادی دارند که نشانه ارادت اهل سنت به پیامبر و اهل بیت است.

خدایی در ادامه به شهادت مظلومانه امام حسین (ع) ویاران باوفایش اشاره کرد و افزود: امام حسین و امام حسن (ع) به فرموده پیامبر اکرم (ص) بزرگ جوانان اهل بهشت هستند.

او تصریح کرد: حضرت پیامبر در مورد حضرت حسین می‌فرماید: حسین از من است و من هم از حسینم، هر که حسین را دوست بدارد خداوند دوست او باد.

انتهای پیام/ف

خطبه‌های نماز جمعه در سنندج

برچسب ها: نماز جمعه ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.