۱۷ سازمان بشردوستانه پس از انتشار گزارش جدید سازمان ملل درباره اوضاع یمن، از فرانسه خواستند فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کند.

درخواست ۱۷ سازمان از فرانسه برای توقف فروش سلاح به عربستان و اماراتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، شماری از سازمان‌های حقوق بشری پس از انتشار گزارش جدید سازمان ملل درباره اوضاع بسیار بد یمن، از دولت فرانسه خواستند فورا فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کند.

۱۷سازمان غیردولتی بشر دوستانه و حقوقی با استناد به حادثه مهم در همین هفته بار دیگر بر دعوت خود به توقف فروش سلاح به کشور‌های متخاصم با یمن تاکید کردند.

در بیانیه مشترک صادر شده از سوی این سازمان‌ها آمده است: در یکشنبه هفته گذشته بیش از ۱۰۰ زندانی در حمله‌ای هوایی در ذمار واقع در غرب یمن کشته شدند و در گزارش روز سه شنبه سازمان ملل هم از خشونت حملاتی که علیه مردم یمن صورت می‌گیرد و اوضاع وخیم آن‌ها سخن گفته شده است که با استناد به این موارد بر ضرورت توقف تقویت این درگیری‌ها با فروش سلاح از سوی شماری از کشور‌ها از جمله فرانسه به عربستان و امارات تاکید می‌کنیم.

گفته شده ۷۰ خودروی زرهی متعلق به امارات به وسیله کشتی به عدن در جنوب یمن که مدتی است محل نزاع عربستان و امارات بر سر تصاحب قدرت است وارد و به پادگان شبه نظامیان کمربند امنیتی که وابسته به ابوظبی هستند منتقل شده اند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع دولت مستعفی یمن، در حمله جنگنده‌های اماراتی روز ۲۹ اوت  به استان ابین در ورود شرقی شهر عدن ۳۰۰ نفر کشته و زخمی شدند.

پس از اینکه انگلیس در ژوئن گذشته فروش سلاح به عربستان را متوقف کرد، درخواست‌ها از فرانسه برای پیروی از این اقدام و توقف تشدید و تداوم درگیری‌ها در یمن شروع شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن ، امارات ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار