به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، استفاده از گیف در شبکههای اجتماعی و پیامرسانها طی چند سال گذشته بسیار رایج شده است. بخش عظیمی از ارتباطات مدرن به پیامرسانها و شبکههای اجتماعی ختم میشود.
گیف یک پسوند سه حرفی است که به پروندههای گرافیکی ثابت یا متحرک گفته میشود. این قالب گرافیکی توسط شرکت کامپیوسرو معرفی شد و امروزه به طور گستردهای به کار میرود.
با این حال اکثر کاربران با استفاده از موتورهای جستجوی داخلی در اپلیکیشنها و پیامرسانها گیف مورد نظر خود را پیدا میکنند که میتواند کار زمانبری باشد و حجم زیادی از اینترنت داده موبایل را نیز مصرف کند.
برخی از کاربران نیز دوست دارند گیفهای خاص خود را بسازند یا قسمتی از یک ویدئو را به گیف تبدیل کنند. تبدیل ویدئو به گیف کار دشواری نیست و هر کسی میتواند با استفاده از ابزار مناسب گیف بسازد.
سایت «گیفی» که خانه تمام گیفهای عمومی موجود در اینترنت است، ابزار خاصی را در اختیار کاربران قرار میدهد که میتوانند گیف بسازند. این ابزار که «گیفمیکر» یا «گیفساز» نام دارد به کاربر اجازه میدهد ویدئوها و تصاویر مورد نظر خود را به گیف تبدیل کند.
همچنین این ابزار آنلاین گزینه URL را به کاربران ارائه میدهد که میتوانند با استفاده از محتوا و کلیپهای منابع آنلاین به گیفسازی بپردازند. طراحی ساده این سایت به کاربر اجازه میدهد که بهراحتی گیف بسازند.
ابتدا ویدئوی مورد نظر را در سایت آپلود کنید، سپس میتوانید ابعاد آن را ادیت کرده و مدت زمان گیف را مشخص کنید. سپس صفحه مخصوص تزئینات باز میشود که به شما اجازه میدهد برچسبهای عجیبوغریب، فیلتر و نوشته به آن اضافه کنید. پس از این که کارتان تمام شد، این سایت شروع به پردازش گیف شما میکند تا آن را ذخیره و دانلود کنید. استفاده از سایت «گیفی» و ابزار گیفساز آن رایگان است.
منبع: آنا
انتهای پیام/