اتحادیه اروپا با وجود عدم پایبندی بروکسل به اجرای تعهدات برجامی خود، بار دیگر از ایران خواست تا گام سوم کاهش تعهدات برجامی را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا با وجود عدم پایبندی بروکسل به اجرای تعهدات برجامی خود، بار دیگر از ایران خواست تا گام سوم کاهش تعهدات برجامی را متوقف کند و مجددا به تعهدات برجامی خود بازگردد.

روز گذشته نیز سخنگوی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی درباره عبور تهران از سقف برجامی ذخیره اورانیوم غنی شده، از ایران خواست تا از هرگونه کاهش تعهد جدید دست بکشد.

پیشتر مقامات کشورمان اعلام کرده بودند در صورت تامین‌ نشدن منافع اقتصادی ایران، تهران سومین گام خود را در جهت کاهش تعهدات برجامی اجرا می‌کند. سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان دیروز اعلام کرد گام سوم طی یک تا دور روز آینده برداشته خواهد شد.

این درخواست اتحادیه اروپا در حالی مطرح می‌شود که طرف‌های اروپایی برجام پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق مدعی شدند بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را تضمین می‌کنند. وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان سرانجام با صدور بیانیه مشترکی در بهمن ماه گذشته رسما ثبت یک کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران را اعلام کردند. بنابر ادعای آن‌ها هدف بلندمدت اینستکس (INSTEX) گشایش کانال‌های اقتصادی برای کشور‌های ثالثی است که تمایل به تجارت با ایران را دارند و سه کشور اروپایی همچنان تلاش می‌کنند که به چنین هدفی دست یابند. اما بنا بر گزارش مقامات کشورمان، با گذشت چند ماه از ثبت این سازوکار مالی، هیچ اقدام موثر و عملی در زمینه روابط تجاری ایران و اروپا صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
ایران بایستی گامها را محکم تر بردارد و اگر اگر اگر اروپایی ها در راستای برجام قدمی برداشتند ایران بایستی ببیند کدام گام ما را می گویند زودتر به عقب برگردید و برعکسش را انجام دهد مثلا اگر گام 3 برایشان مهم هست، گام 2 را به عقب برگرداند
Germany
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
اروپا غلط کرده ماباید گام سوم برداریم ما انرژی هسته ای حق مسلم ماس اروپا بشین سرجات تا ادمت نکردیم
آخرین اخبار