رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: روند هوشمندسازی ثبت تخلفات رانندگی در محور‌های پر حادثه شمال کشور به زودی تکمیل خواهد شد.

نصب دوربین‌های هوشمند در نقاط پر حادثهبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در اغلب محورهای بین شهری استان‌های شمالی کشور به جای استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت از دست اندازهای بزرگ برای کنترل سرعت خودروها استفاده شده است که نشان دهنده کمبود دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در این محورهاست.

حال نبود دوربین‌های ثبت تخلفات و کنترل سرعت موجب شده که رانندگان با سرعت غیر مجاز در این محورها تردد و هنگام رسیدن به دست‌انداز‌ها، با ترمز‌های ناگهانی اقدام به کاهش سرعت کنند که همین امر موجب نارضایتی بسیاری از هموطنان و همچنین وقوع بسیاری از تصادف‌های رانندگی در معابر این مناطق می‌شود.


بیشتر بخوانید: توضیحات راهور در مورد صدور گواهینامه موتورسواری برای زنان


در همین راستا سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه یکی از نکات حائز اهمیت در زمینه تردد رانندگان در جاده‌های کشور مدیریت سرعت است، اظهار کرد: سرعت نقش جدی در وقوع تصادفات دارد و ما این موضوع را از اهداف محوری خودمان در نظر گرفته‌ایم.

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: ایجاد سرعتکاه‌ها در سال‌های گذشته یکی از روش‌های مدیریت سرعت بود، اما با روی کار آمدن تجهیزات هوشمند این مأموریت به تجهیزات و سیستم‌های هوشمند واگذار شد.

او ادامه داد: این سیستم طی سال‌های متوالی مدرن‌تر، بروز‌تر و کارآمدتر شده است و در حال حاضر دوربین‌های ثبت تخلفات در مکان‌های نصب شده، قادر به تشخیص سرعت متوسط وسایل نقلیه هستند.

سردار حسینی گفت: به جای استفاده از سرعتکاه‌ها و کاهنده‌های سرعت که به صورت فیزیکی در سطح محورهای شمالی وجود دارند، باید سیستم کنترل هوشمند را توسعه دهیم و در حال حاضر این اتفاق هم افتاده است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا بیان کرد: به زودی هوشمندسازی ثبت تخلفات رانندگی در محور‌های مواصلاتی مهم و پر حادثه کشور تکمیل خواهند شد.

انتهای پیام/

توضیحات پلیس راهور درباره نصب دوربین‌های سرعت سنج در جاده‌های شمال کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
من به خاطر همین دست اندازها محمل خسات شدم اونم باسرعت مجاز ایکاش ابتدا نور منطقه ای که این دست انداز هارو میزارید تامین کنید به خدا خطر جانی هم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
طبق ماده 206 پلیس راهور ایجاد سرعت گیر وسرعت کاه در جاده ممنوع است.
حالا خود مجریان قانون چنین خلاف فاحش وعلنی رو مرتکب شدند ومی شوند!!!!
نظرات چندین نفر از وکلای پایه دادگستری هم جویاشدم دقیقا ایجاد سرعت گیر و سرعت کاه را خلاف این قانون تفسیر وتائید کردند
بجای سرعت گیر. فرهنگ رانندگی و فرهنگ عمومی جامعه باتوجه به رشد تحصیلات عمومی مردم را پیگیری کنید که هزینه کمتر و شهر وجاده ها زیباتر واثرات وکار کردش هم بسیار بیشتر است.همانطور که مردم با درک درست اثرات بستن کمربند با پلیس ومجریان قانون همکاری کردند مطمئن باشید اگر درست ومنطقی وعلمی دلایل موارد بیان شود ودرست اطلاع رسانی شود مردم بخوبی همراهی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۱۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام ‌.درباره نصب دوربین های ثبت تخلف ، سوال من این است که چرا درباره حرکت نکردن بین خطوط _احترام به خط ممتد، کاری انجام نمیشود؟در تمامی جاده ها و بزرگراه ها رانندگان در حال رانندگی بدون نظم هستند و به خطوط احترامی قایل نیستند .و پلیس از طریق دوربین های کنترلی ،فقط نظاره گر هستند .عنوان میشود که با حرکت نکردن بین خطوط با رانندگان خاطی برخورد میشود ولی عملا فقط با نبستن کمربند و صحبت کردن با گوشی تلفن همراه برخورد جدی میشود .
France
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
من 4 دفعه به خاطر همین خطوط جریمه شدم
چیزی نمیدونی هیچی نگو
آخرین اخبار