علی‌اصغر جمعه‌ای گفت:نهادینه کردن مالیات بر مصرف موجب شفاف‌سازی عملکرد واحدهای صنفی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان در دومین نشست هیئت نمایندگان استان سمنان در شاهرود بیان کرد: هدف ایجاد تشکل‌ها ی اقتصادی را انجام کار تخصصی تشکل‌ها دانست و گفت: قانون ایجاد تشکل‌های اقتصادی را به اتاق بازرگانی واگذار و علاوه بر آن در قانون محیط کسب کار ساماندهی تشکل‌ها و ایجاد تشکل را به اتاق داده ولی متأسفانه قانون‌گذار منعی برای ایجاد تشکل‌ها در وزارتخانه‌ها اتخاذ نکرده به‌طوری‌که شاهد آن هستیم که تشکیل تشکل‌های همسو و موازی در حال انجام است که همدیگر را خنثی می‌کنند.

او افزود: با نهادینه کردن مالیات بر مصرف مسائلی همانند قاچاق کالا و دیگر مسائل جاری برطرف و شفاف‌سازی مناسب اتفاق خواهد افتد.

جمعه ای خطاب به مدیران مالیاتی بیان کرد: نظام مالیاتی اخذ مالیات از شناسنامه‌دارها که شناخته‌شده و معتبر هستند را اجرایی می‌کند ولی از کسانی که در نظام مالیاتی شناخته نیستند و در لیست پنهان قرارگرفته‌اند نتوانسته مالیاتی اخذ کنند.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان با تاکید بر اینکه مردم ما سالم هستند و نباید با اجرای قوانین نادرست آن‌ها را اجبار کرد تا دو دفتر مالیاتی برای خود داشته باشند، ابراز داشت: سازمان امور مالیاتی باید هر چه زودتر اصلاحات بنیادی را آغاز کند.

او گفت: ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی در این منطقه بسیار بالا است ولی متأسفانه تاکنون استراتژی مناسب برای ارزش‌افزوده این بخش انجام‌نشده است.

جمعه ای تصریح کرد: با توجه به نزدیکی استان سمنان به پایتخت، شاهرود می‌تواند بزرگ‌ترین تولیدکننده گل و محصولات گلخانه‌ای و تأمین‌کننده نیازهای تهران باشد.

انتهای پیام / م

اصلاح قوانین مالیاتی انجام شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.