حجت الاسلام آشتیانی گفت:مبلغان دین،امامان جماعات و جمعه در ترویج فرهنگ عاشورایی امربه‌معروف و نهی از منکر مسئول هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدرضا آشتیانی،معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در همایش نهضت حسینی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:ائمه جماعات، مبلغان و ائمه جمعه در ترویج فرهنگ عاشورایی امر به‌ معروف و نهی از منکر مسئول هستند. 

او ادامه داد:اسلام در عصر غیبت با دو بال مکتب حسینی و انتظار زنده و پویا است،بنابراین باید از این حدود مراقبت کرد.

حجت الاسلام آشتیانی  با اشاره به این‌ که امر به‌ معروف و نهی از منکر محوری‌ترین رسالت قیام عاشور است، اظهار داشت: امام حسین (ع) در حدیث مشهوری که از ایشان نقل‌شده است فرمودند: «من از روی خودخواهی و خوش‌گذرانی و یا برای فساد و ستمگری قیام نکردم، من فقط برای اصلاح در امّت جدم از وطن خارج شدم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم در ادامه، مطالبه گری مردم از مسئولان را یک ضرورت حیاتی توصیف کرد و گفت: اگر فرهنگ مطالبه گری مردم از مسئولان احیا می‌شد تهران تجربه تشییع و دفن یک گربه با مجالس و آداب جاهلی آن‌چنانی را تجربه نمی‌کرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اطاعت از امام را یک ضرورت ایمانی دانست و افزود: اگر امت از رهبری معظم انقلاب و ولایت مطلقه فقیه اطلاعت کنند به‌طور حتم مشکلی ایجاد نخواهد شد.

 در پایان از دولت در مورد پرداخت نکردن بودجه امور فرهنگی انتقاد و بر ضرورت توجه دولت به مساله امربه‌معروف و نهی از منکر دولت تاکید کرد.

انتهای پیام/ش

همایش نهضت حسینی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار