یک وکیل پایه یک دادگستری درباره چگونگی اخذ روادید و خروج از کشور توسط زوجه و فرزند دختر توضیحاتی داد.

دانستنیبه گزارش خبرنگار  حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس قوانین مصوب کشور برخی از اجازه‌ها به دست پدر یا زوج است و دریافت پاسپورت و خروج از کشور یکی از همین اختیارات است که به دست پدر و زوج صورت می‌گیرد.

اگر دختر یا خانمی قصد خروج از کشور را داشته باشد، باید اجازه دریافت روادید یا همان پاسپورت را از پدر و همسر خود اخذ کند.


بیشتر بخوانید: راهکارهای قانونی تغییر نام خانوادگی چیست؟


پوریا قهرمانی وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با  خبرنگار  حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی خروج زنان از کشور  اظهار کرد: تا پیش از سال ۹۳ برای دریافت روادید و خروج از کشور زوج و زوجه یا پدر و دختر باید به دفترخانه مراجعه می‌کردند تا اجازه رسمی اخذ شود.

او ادامه داد: پس از هر بار با پایان یافتن مهلت روادید، باز هم طرفین باید به دفترخانه مراجعه می‌کردند تا اجازه رسمی از سوی پدر یا زوجه برای خروج از کشور آن‌ها اخذ شود.

یک بار اجازه خروج از کشور کافی‌ است 

این وکیل پایه یک دادگستری درباره چگونگی خروج از کشور بعد از سال ۹۳ بیان کرد: پس از سال ۹۳ مصوب شد که با هر بار پایان یافتن مهلت روادید، نیازی به اخذ اجازه از زوج یا پدر نیست.

قهرمانی ادامه داد: بر اساس قانون بعد از سال ۹۳، تنها یک بار اجازه از سوی پدر و زوج برای دریافت پاسپورت و روادید کافی است و برای تمدید آن همان اجازه اولیه کفایت می‌کند و دیگر نیازی به اخذ دوباره اجازه نیست.

انتهای پیام/

چگونگی اخذ روادید و خروج از کشور توسط زوجه و فرزند دختر

برچسب ها: قوه قضائیه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
درود
بنده متاهلم مرتبه اول قبل از سال ۹۳ پاسپورت گرفتم با اجازه محضری از همسر ... اما مرتبه دوم سال ۹۶ دوباره اجازه محضری گرفتم ؟
در ضمن اکنون از زمانی که پاسپورتم تاریخ اعتبار دارد میتوانم بلیط بگیرم و براحتی از کشور خارج بشوم ... یا هنگام خروج هم باید دوباره اجازه بدهد؟!
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۰۰:۴۴ ۰۴ دی ۱۳۹۹
سلام اگر همسرم اجازه خروج فرزندم را از کشور برهد یکیاره میتواند آن را باطل کند به علت لجبازی یا خیر
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۵:۲۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام. یعنی چی که برای خارج از کشور رفتن یک خانم عاقل و بالغ باید یک مرد این اجازه رو بهش بده؟ قطعا باید تو این زمانه خیلی از قوانین مرد سالارانه تغییر کنه . این بی عدالتیه محضه و خانوما باید دست به کار بشن و خیلی از قوانین بی مورد و ظالمانه رو از جا بردارن
Iran (Islamic Republic of)
فن بی تی اس
۱۲:۳۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
خب من وقتی 14 سالم بود بابام امضا کرد رفتم گرجستان..الان 18 سالمه و دارم برای تحصیل میرم کره جنوبی.پس دیگه امضای دوباره ی بابام لازم نیس؟مجرد هستم و بابام چهار سال پیش امضا کرده.دوباره نیاز نیس امضا کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
الهه بهرامی
۱۰:۲۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
ببخشید من سوألی دارم همسرم اجازه محضری در دفعتا قبل داده آیا اکنون که دوباره باید پاسپورتم را تجدید کنم بازم نیاز هست که بیاد امضاء بده ؟اکر نیاز نیست چه مدارکی میخوام چون سند اجازه قبلی مسلمأ موجود نیست سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
یعنی چی یک بار کافیه ؟؟؟ شاید یک مردی یک بار رضایت بده برای خروج از کشور به همسرش و دفعه بعد نخواد رضایت بده . اونوقت تکلیف چیه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
اگه یکی پدرش مرده باشه شوهرهم نداشتع باشه اونوقت چی ؟یعنی ازاده،؟
Sweden
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
الان مردان باید برای خروج از خانه از زناشون اجازه بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
اره والا از بس زن ذلیل شدن بخاطر مهریه های بالا
Germany
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
نه ديگه فقط پاسپورت باشه کافيه
آخرین اخبار