در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه معمارزاده دبیر انجمن بیماری‌های خاص چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون دو هزار و ۸۰۰ بیمار خاص در استان شناسایی شده است که یک هزار و ۵۰۰ نفر از این بیماران را افراد مبتلا به ام اس تشکیل می‌دهند.

او افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال با افزایش ۳۰ درصدی همراه است.

معمارزاده، استرس و ناراحتی‌های عصبی را علت اصلی بیماری ام اس اعلام و به بیماران توصیه کرد: برای جلوگیری از پیشرفت بیماری، در محیط آرام و به دور از تنش قرار گیرند.

او، ارائه مشاوره و برگزاری کلاس‌های آموزشی را از مهم‌ترین خدمات انجمن بیماری‌های خاص استان بیان کرد و گفت: مبتلایان به بیماری ام اس افراد توانمند و با استعدادی هستند که با انجام فعالیت‌های گروهی و مشارکتی می‌توانند در بهبود بیماری خود اقدام کنند.

معمارزاده ادامه داد: قیمت بالای برخی داروها، کمبود پزشک متخصص در استان، مشکلات اقتصادی خانواده بیماران و کمبود وسایل توانبخشی از مهم‌ترین مشکلات بیماران مبتلا به ام اس در چهارمحال و بختیاری است.

«اِم‌اِس» (MS) یا تصلب بافت چندگانه، یک بیماری التهابی و از بیماری‌های شایع سیستم عصبی مرکزی است که در آن غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی در مغز و نخاع توسط سیستم ایمنی بدن آسیب می‌بیند. این آسیب دیدگی می‌تواند با ایجاد اختلال در توانایی بخش‌هایی از سیستم عصبی که مسئول ارتباط هستند، باعث به وجود آمدن علایم و نشانه‌های جسمی شود.

علت بروز بیماری ام اس ناشناخته است و علایم اولیه آن شامل اختلالات عصبی، کاهش دید، خستگی و درد‌های جسمی، گرفتگی ماهیچه‌ها و اختلال در تکلم می‌باشد.

انتهای پیام/ن

افزایش ۳۰ درصدی بیماران مبتلا به ام اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار