شهردار تبریز گفت: با آغاز سال‌تحصیلی جدید کتاب آموزش شهروندی برای نخستین بار در کشور در مدارس این شهر تدریس می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، شهین‌باهر شهردار تبریز در گفتگو با خبرنگاران، گفت: تدریس این درس با همکاری آموزش و پرورش استان در تمامی مدارس و مقاطع تحصیلی کلان‌شهر تبریز از اول مهر ماه امسال آغاز می‌شود که سرفصل‌ها و موضوعات آن توسط شهرداری تهیه و تدوین شده است.

او با بیان اینکه تعداد ۴۰۰ هزار جلد از کتاب آموزش شهروندی توسط شهرداری چاپ و منتشر شده، اظهار داشت: این کتاب دارای ۲۳ عنوان و سرفصل است که برای ۳۴۰ هزار نفر از دانش آموزان تبریزی تهیه شده و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در تمام مدارس توزیع خواهد شد.

شهین‌باهر مدت زمان تدریس کتاب آموزش شهروندی را ۲ ساعت در هفته اعلام و اضافه کرد: تاکنون تعداد ۲۰۰ نفر از مربیان و مدرسان این کتاب توسط شهرداری تبریز دوره‌های آموزشی را سپری کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه تألیف کتاب‌های شهروندی ۱۴ ماه به طول انجامیده و گروه‌های کارشناسی تلاش خود را برای تطابق کتاب‌ها با گروه‌های مختلف سنی دانش‌آموزان به کار برده‌اند، گفت: شهرداری تبریز مصمم است برای نخستین بار در کشور بتواند مبحث آموزش‌های شهروندی را از سنین پایه و مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس اجرایی کند تا در آینده با صرف حداقل هزینه و زمان شاهد پیشرفت در مشارکت‌های اجتماعی شهروندان در مدیریت شهری باشیم.

شهین‌باهر آموزش شهروندی را مهمترین و محوری‌ترین اقدام شهرداری تبریز در سال‌های اخیر دانست و با تاکید بر نقش پررنگ این اقدامات در توسعه شهری، یادآوری کرد: معتقدیم کلید حل مشکلات شهری و جامعه توجه به مسائل فرهنگی از سنین پایه است تا شرایط برای زندگی بهتر و سالم‌تر مردم فراهم شود.

شهین باهر حق و حقوق شهروندی، تکالیف سازمان‌ها و نهاد‌های خدمت‌رسان، ترافیک، آلودگی هوا، پسماندها، توسعه شهری، ساخت و ساز‌های غیرمجاز، فرهنگ زیست در شهر‌ها و نوع دوستی و همکاری بین شهروندان را جزو رئوس اصلی کتاب آموزش شهروندی بیان کرد.

شهردار تبریز ادامه داد: بدون تردید آموزش ۱۲ تا ۱۳ ساله کتاب آموزش شهروندی در مدارس تبریز می‌تواند به لحاظ فرهنگی شهر را دگرگون کرده و مسیر توسعه را هموارتر و تسریع کند.

شهین باهر از وزارت کشور درخواست کرد تا برای توسعه فرهنگی شهر‌ها و تسهیل در روند آموزش شهروندی، زمینه‌های لازم برای تدریس کتاب یاد شده در تمام مدارس شهر‌های ایران به ویژه کلان‌شهر‌ها را فراهم کند.

 

انتهای پیام/ش

تدریس آموزش شهروندی در مدارس تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار