وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد آموزش نیرو‌های نظامی این کشور برای به کارگیری سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ که از روسیه خریداری کرده، آغاز شده است.

وزارت دفاع ترکیه: آموزش نیرو‌های نظامی برای به کار بستن اس-۴۰۰ آغاز شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های نظامی این کشور آموزش‌های لازم برای به کارگیری سامانه اس-۴۰۰ را در شهر گاتچینای روسیه آغاز کرده‌اند.

در بیانیه‌ای که در صفحه رسمی وزارت دفاع ترکیه در توییتر منتشر شد آمده است: «آموزش‌های اس-۴۰۰ در گتچینای روسیه با مشارکت پرسنل فرماندهی نیروی هوایی به عنوان بخشی از یک پروژه سیستم پدافند هوایی و موشکی با برد طولانی آغاز شده است».

اوایل امروز، اسماعیل دمیر، رئیس صنایع دفاعی ترکیه فاش کرد که سیستم‌های اس-۴۰۰ تا آوریل سال ۲۰۲۰ عملیاتی می‌شوند، به این معنی که تحویل آن‌ها به طور کامل صورت می‌گیرد و تا آن زمان آموزش نیرو‌های ترکیه پایان یافته است.

پیش از این مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، آمریکا را تهدید کرده بود چنانچه سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به آنکارا نفروشد، این کشور ممکن است سامانه اس-۴۰۰ بیشتری از روسیه بخرد.

آمریکا مخالف سرسخت خرید اس-۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه بوده و مدعی است این سامانه با تسلیحات دفاع هوایی ناتو سازگاری ندارد و ممکن است عملیات هواپیما‌های جنگنده اف-۳۵ را به خطر اندازد. از همین رو، پس از پافشاری آنکارا بر خرید اس-۴۰۰ از روسیه، واشنگتن اعلام کرد جنگنده‌های جت اف-۳۵ به آنکارا نخواهد فروخت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار